اهداف برگزاری تورنمنت چهارجانبه جام مسافر که قرار است با حضور تیم های رسانه ورزش، کنگره شصت، ستارگان سینما و موسیقی و تیم سفرا برگزار شود، در حضور سفیر سازمان ملل در ایران تشریح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، گری لوئیس در نشست خبری تورنمنت چهارجانبه خیریه جام مسافر که بعد از ظهر امروز در هتل هویزه تهران برگزار شد در جمع خبرنگاران حاضر گفت: یکی از دلایلی که ما در این مسابقات شرکت می‌کنیم نزدیک‌تر کردن رابطه‌ها بین مردم است. از طرفی این جام خیریه است که می‌تواند بازدهی مثبتی هم داشته باشد. من 26 سال در سازمان ملل هستم و به تمام دنیا رفته‌ام ولی حضور در این جمع برایم جالب‌تر است. به طور معمول سفرا و دیپلمات‌ها به دنبال بازی گلف و تنیس هستند و هیچگاه فوتبال را پیگیری نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: این خیلی استثنایی است که برای ترک اعتیاد دور هم جمع شویم و به افراد معتاد کمک کنیم. ما به دنبال این هستیم تا تغییری را در جامعه ایجاد کنیم. البته قرار است چندین بازیکن سابق تیم ملی ایران هم در این راه ما را همراهی کنند. هفت، هشت ماه پیش تنها برای تفریح دور هم  جمع شده بودیم ولی به جایی رسیده‌ایم که می‌توانیم کارهای بزرگی انجام دهیم. ما حتی گزارش تصویری و خبری دیدار قبل برابر رسانه ورزش را در سایت سازمان ملل کار کردیم و درباره این بازی هم فعالیت‌هایی خواهیم داشت.

لوییس در پاسخ به این پرسش که آیا سازمان ملل برنامه‌ای برای حل مشکلات دیدارهای تدارکاتی تیم ملی ایران با دیگر کشورها دارد، گفت: من در این باره با کفاشیان و نبی صحبت کرده‌ام. قرار است تیم ایران با الجزایر دیدار کند. البته سازمان ملل تلاش می‌کند تا مشکلات ایران را کاهش دهد و مطمئن هستم شرایط برای تیم ایران بهتر خواهد شد. باید به این قضیه خوشبینانه نگاه کرد و روابط بین ملت‌ها را ارتقاء داد.

سفیر الجزایر: مشکلی برای بازی با ایران وجود ندارد
سفیان میمونی، سفیر الجزایر در تهران نیز در این نشست خبری خاطرنشان کرد: اتفاقی که با برگزاری این تورنمنت خیریه رخ می‌دهد خیلی مهم است. البته ما فردا برابر تیم وزارت خارجه ایران بازی داریم ولی باید عنوان کنم که با ورزش یا فوتبال می‌توان به خیلی از مسایل کمک کرد.

وی افزود: هدف اصلی ما این است که دوستی بین ممالک مختلف را افزایش دهیم و اگر در این راه مبالغی هم جمع آوری کنیم بهتر خواهد شد. من زمانی که در اندونزی سفیر بودم برای کمک به سیل زدگان برابر تیم هیات دولت این کشور بازی کردیم و امیدوارم که این اتفاق سال‌ها تداوم یابد.

سفیر الجزایر در تهران در خصوص دیدار تدارکاتی تیم‌های ایران و الجزایر گفت: برای این دیدار مذاکراتی با کفاشیان و نبی داشته‌ام. تیم ملی الجزایر روز سه شنبه یک بازی دارد که اگر برنده شود به جام جهانی صعود می‌کند. قبلا ایران و الجزایر با یکدیگر بازی کرده اند و مشکلی در این راه وجود ندارد.

پیمان اسدیان: اگر یک نفر هم اعتیاد را کنار بگذارد به هدفمان رسیده‌ایم
سرپرست تیم فوتبال رسانه ورزش در نشست خبری جام مسافر گفت: خیلی خوشحالیم که به عنوان تیم منتخب خبرنگاران، عکاسان و گزارشگران ورزشی در این تورنمنت حضور داریم. ما سالهاست که در تورنمنت‌های زیادی حضور داشته‌ایم و برای کمک به کودکان سرطانی، زلزله زدگان و ... به میدان رفته‌ایم که سهم کوچکی برای کمک به آنها داشته‌ایم.

پیمان اسدیان در بخش دیگری از حرف‌هایش عنوان کرد: این بار برای مبارزه با اعتیاد قرار است اتفاق بزرگی رخ بدهد و اگر پس از برگزاری این تورنمنت یک نفر هم اعتیاد خود را کنار بگذارد هر چهار تیم حاضر در این تورنمنت به هدف خود رسیده‌اند. این چهار تیم از سلایق مختلف تشکیل شده‌اند اما در این تورنمنت هدفشان یکی است. من از همه تیم‌ها برای شرکت در این تورنمنت تشکر می‌کنم.

هومن جوادی: شعار ما احترام است
مدیر تیم ستارگان سینما و موسیقی با بیان این که تیم ما برای اینکه شعار صلح را به گوش همگان برساند تشکیل یافته است، گفت: ما دور هم جمع شده‌ایم تا شعار خود را همه جا پخش کنیم. شعار ما "احترام" است و با این کار حرف خودمان را می‌زنیم. حتی این موضوع در بین ملل کم شده است. با این حال حضور سفرا را در این تورنمنت به فال نیک می‌گیریم چرا که به یک هدف بزرگ احترام گذاشته‌اند.

هومن جوادی همچنین افزود: ما سعی کرده‌ایم ستاره‌های موسیقی و سینما را که مردم دوست دارند کنار یکدیگر جمع کنیم و پیام احترام را به مردم برسانیم. امیدوارم به زودی بتوانیم مسابقات بین‌المللی هنرمندان را با شعار احترام برگزار کنیم.

صادق ورمزیار: هر کدام از تیم‌ها حامل یک پیام ویژه هستند
بازیکن اسبق تیم های ملی ایران و باشگاه استقلال که به عنوان مدیر فنی تیم کنگره شصت در نشست خبری امروز حضور داشت در جمع خبرنگاران گفت: به عنوان کسی که  سال‌ها در ورزش حرفه‌ای حضور داشته و تورنمنت‌های مختلفی را پشت سر گذاشته است باید بگویم که از شرکت در این تورنمنت خیلی خوشحالم. هر کدام از این تیم‌ها حامل پیام ویژه‌ای هستند.

صادق ورمزیار همچنین عنوان کرد: اگر یک نفر هم برای آزادی از مواد مخدر تصمیم بگیرد بهترین سرمایه‌ای است که از این جام به دست می‌آید. ما در این جام فریاد می‌زنیم که می‌شود کار بزرگی انجام داد. امیدوارم که رسانه‌ها هم این جام را تحت پوشش خوبی قرار دهند.

علی جلالی: راه ترک اعتیاد را کشف کرده ایم
نماینده تیم کنگزه شصت که میزبانی این تورنمنت را برعهده دارند با تاکید براینکه ما ذهنیت مردم در مورد معتادن را تغییر داده ایم گفت: قبل از این خیلی ها فکر می کردند که افراد معتاد را نمی شود به زندگی بازگرداند اما ما در کنگره شصت راه حل این مشکل را پیدا کرده ایم و سالهاست که در حال فعالیت برای رهایی معتادان هستیم.

وی افزود: هدفمان از برگزاری این تورنمنت این است که بتوانیم به عنوان سفیران زندگی یپغام خود را به مردم بدهیم و به آنها بگوییم که می شود با روش هایی که ما داریم به زندگی برگشت.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین دوره رقابت های فوتبال جام مسافر با حضور تیم های رسانه ورزش، کنگره شصت، سفرای کشورهای خارجی و ستارگان سینما و موسیقی روز سه شنبه 28 آبان ماه آغاز خواهد شد.

در روز نخست این تورنمنت که در زمین چمن دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود تیم های رسانه ورزش و ستارگان سینما و موسیقی ساعت 12:30 روز سه شنبه به مصاف هم می روند و سپس تیم های کنگره شصت و سفرا به مصاف هم می روند. روز پنجشنبه نیز دیدارهای رده بندی و فینال برگزار خواهد شد.