بجنورد - خبرگزاري مهر: فرمانده انتظامی خراسان شمالی گفت: در 10 روز ابتدايي ماه محرم ميزان ارتكاب به انواع جرائم در اين استان حدود 10 درصد نسبت به مدت مشابه پارسال كاهش يافت.

سردار صفوة الله امان وردي محمدي در گفتگو با خبرنگار مهر، از همكاري مردم و عزاداران حسيني با نيروهاي انتظامي در خراسان شمالي قدرداني كرد و افزود: در دهه نخست ماه محرم امسال، ميزان وقوع جرم در خراسان شمالي به نسبت مدت مشابه پارسال كاهش داشته است.

وي گفت: هنوز جمع بندي كاملي در زمينه ميزان وقوع جرائم مختلف در دهه نخست ماه محرم در خراسان شمالي انجام نشده اما بر اساس آمار اوليه، ميزان وقوع جرائم در 10 روز ابتدايي ماه محرم امسال به نسبت مدت مشابه پارسال حدود 10 درصد كاهش را نشان مي دهد.

سردار محمدي در ادامه با بيان اين كه ماه محرم امسال براي نخستين بار در خراسان شمالي طرح پليس ياران محرم براي نظم دهي به دسته جات و هيئت هاي عزاداري اجرا شد، افزود: در اين طرح 850 پليس يار محرم انتظامات هيئت هاي عزاداري و دسته روي را بر عهده داشتند.

به گفته وي سازماندهي عبور هيئات مذهبي از خيابان ها و معابر و همكاري و هماهنگي با عوامل انتظامي مستقر در شهرها از جمله وظايف پليس ياران محرم بود.

سردار محمدي اظهار كرد: پليس ياران حق دخالت مستقيم در امور انتظامي و برخورد با خاطيان احتمالي را نداشتند و تنها موارد را به عوامل انتظامي مستقر در محل اطلاع مي دادند.

او اضافه كرد: اين افراد داراي پوشش خاص و كارت شناسايي بودند و فعاليت آنها نيز از روز يازدهم محرم به پايان رسيد.

اين مسئول در پايان با قدرداني از هيئات مذهبي استان، عنوان كرد: امسال به طور كلي هيئت هاي مذهبي خراسان شمالي در دهه نخست ماه محرم عزاداري هايي مطلوب و بدون مشكل برگزار كردند.