فصل جدید مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور که پس از برگزاری دیدارهای هفته نخست با 10 روز تعطیلی مواجه شد، از روز دوشنبه با برگزاری دیدارهای هفته دوم پیگیری می‌شود. این در حالی است که هنوز تکلیف ماهان، تیم سوم فصل گذشته برای حضور در این دوره مسابقات نامشخص است.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از اینکه شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور 16 آبان ماه با برگزاری تنها چهار دیدار از هفته نخست استارت خورد، سازمان لیگ در اقدامی عجیب هفته دوم این مسابقات را 10 روز به تاخیر انداخت تا فصل جدید مسابقات خیلی زود به تعطیلی برود. تعطیلی که فردا با برگزاری دیدارهای هفته دوم تمام می‌شود تا ماراتن توپ و تور و سبد رنگ و لعاب جدی‌تری به خود بگیرد.

البته شاید تعطیلی 10 روزه لیگ برای بیشتر تیم‌ها که در دیدارهای هفته نخست نشان دادند به زمان بیشتری برای آماده‌سازی نیاز دارند، بد نبود و چه بسا به سودشان هم تمام شد اما بیشتر از همه برای ذوب آهن خوب بود که طی این مدت خود را از بلاتکلیفی خارج کرد و حضورش در لیگ را قطعی.

ذوب آهن که پس از یک سال دوری از میادین لیگ برتر، امسال برای بازگشت دوباره به میادین اعلام آمادگی کرد هفته نخست مسابقات را به دلیل ناقص بودن مدارک و بدهی‌هایی که داشت از دست داد اما مسئولان با اقدام به موقعی که برای تکمیل مدارک خود انجام دادند، هفته پیش حضورشان را در مسابقات قطعی اعلام کردند. بدین ترتیب این تیم که تنها 10 بازیکن در ترکیب خود دارد، روز دوشنبه نخستین دیدارش در لیگ 92 را برگزار خواهد کرد.

افرا خلیج فارس نخستین حریف شاگردان فرزاد کوهیان در این دوره مسابقات است. تیمی تازه وارد که لیگ برتر را با شکست آغاز کرد هرچند که مسئولان این تیم وعده شگفتی‌ساز شدن را داده‌اند.

پتروشیمی هم نخستین دیدار خود در فصل جدید مسابقات را روز دوشنبه برگزار می‌کند. اولین حریف مدافع عنوان قهرمانی همیاری زنجان است که آرن داودی را به عنوان دومین سهمیه ملی در اختیار گرفت و با جذب "جفری فرگوسن" کانادایی به عنوان نخستین یار خارجی، ترکیب خود را برای ادامه مسابقات تقویت کرده است.

مهرام هم که پس چند دوره متوالی قهرمانی در لیگ برتر، سال گذشته با واگذاری نتیجه مجموع پنج دیداری که مقابل پتروشیمی برگزار کرد به عنوان نایب قهرمانی بسنده کرد، در این هفته از مسابقات و در خانه هفت الماس قزوین به مصاف این تیم خواهد رفت.  شاگردان مصطفی هاشمی که ترکیبی متفاوت نسبت به سال گذشته را در اختیار دارد، در هفته نخست مسابقات مقابل دیگر تیم تازه وارد صاحب برتری شد و حالا باید وضعیت خود را در مصاف با دیگر تیم تازه لیگ برتری شده بیازماید. حریف مهرامی‌ها در هفته نخست و در خانه گرگانی‌ها به برتری دست یافت.

شهرداری گرگان که در هفته نخست مسابقات و در دیدار خانگی برابر تیم تازه لیگ برتری شده هفت الماس متحمل شکست شد اینبار باید به مصاف استقلال زرین قشم برود. تیمی که در هفته نخست و در دیداری خارج از خانه تنها با دو اختلاف امتیاز نتیجه دیدار برابر صنایع را واگذار کرد و حالا قعطا به دنبال پیروزی در حضور تماشاگرانش است.

شاگردان مهران شاهین طبع هم در این هفته از مسابقات مهمان صنایع پتروشیمی ماهشهر هستند. آنها در هفته نخست پیروزی بی دردسری را برابر نیروی زمینی کسب کردند اما بعید است در این هفته به همین راحتی بتوانند به نتیجه برسند.

نیروی زمینی - ماهان، دیدار بلاتکلیف این هفته از مسابقات است. ماهانی‌ها که اعلام کرده اند روز شنبه مدارک‌شان را در اختیار فدراسیون گذاشته‌اند همچنان برای شرکت در مسابقات بلاتکلیف هستند. مسئولان این تیم اصفهانی عصر امروز نشستی با مسئولان فدراسیون دارند و بعد از این نشست مشخص می‌شود که دیدار آنها برابر نیروی زمینی برگزار خواهد شد یا نه؟ در واقع در این نشست مسئولان فدراسیون تصمیم می‌گیرند که مجوز شرکت در مسابقات را به ماهان بدهند یا نه؟

در هر صورت طبق اعلام سازمن لیگ بسکتبال، در چارچوب هفته دوم مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور روز دوشنبه 6 دیدار برگزار می شود. برنامه این دیدارها به شرح زیر است:

دوشنبه 92/8/27

* افرا خلیج فارس - ذوب آهن
* همیاری زنجان - پتروشیمی بندرامام
* هفت الماس قزوین - مهرام تهران
* استقلال زرین قشم - شهرداری گرگان
* صنایع پتروشیمی بندرامام - دانشگاه آزاد
* نیروی زمینی - فولادماهان اصفهان

- تمام دیدارها ساعت 16 برگزار می‌شود. البته دیدار نیروی زمینی و ماهان - در صورت برگزاری - ساعت 18 آغاز خواهد شد.