نماینده مردم دشتستان در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان گفت: رای به گودرزی پاسخ قاطع به کسانی است که تئوری تبدیل این وزارتخانه به سازمان تربیت بدنی و سازمان ملی جوانان سابق را در سر می پرورانند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر، مهدی موسوی نژاد نماینده مردم دشتستان در جلسه علنی روز یکشنبه در موافقت با وزیر پیشنهادی ورزش و جوانان، گفت:  در این جلسه قضاوت درباره سوابق مدیریتی، شخصیتی و برنامه های ارایه شده به نمایندگان از سوی آقای گودرزی انجام می شود، درباره آینده یک وزیر نمی توان قضاوت کرد چرا که چنین قضاوتی خارج از انصاف است.

وی با تاکید بر اینکه موافقت و دفاع از وزیر پیشنهادی فقط محدود به زمان حال می شود، افزود: هر فرد یا هر وزیر و دولتمردی که در آینده به حقوق مردم دست اندازی کرده و بر اساس مصالح مردم و نظام حرکت نکند نمایندگان در برابر آن ایستادگی خواهند کرد.

این نماینده مجلس با اشاره به دستاوردهای تشکیل وزارت ورزش و امور جوانان عنوان کرد: تدوین وظایف این وزارتخانه با همکاری مجلس، انتخاب وزیر ورزش و جوانان از طریق رای اعتماد نمایندگان، پاسخگو بودن وزیر در برابر نمایندگان از طریق قانون و مشورت با مجامع نمایندگان استانی برای انتخاب بالاترین مسئول ورزش استانی 4 دستاورد تشکیل این وزارتخانه است که به خوبی وظیفه نمایندگان را در قبال مردم و جامعه ورزشی در سطح استانی، ملی و بین المللی جامه عمل می پوشاند.

موسوی نژاد با اشاره به اینکه برنامه ارایه شده از سوی آقای گودرزی پاسخگوی این 4 مساله است، خاطرنشان کرد: رای به وی علاوه بر پایان بلاتکلیفی این وزارتخانه پاسخ قاطع به کسانی است که تئوری تبدیل این وزارتخانه به سازمان تربیت بدنی و سازمان امور جوانان سابق را در سر می پرورانند خواهد بود.

نماینده مردم دشتستان ادامه داد: دیدگاه وزیر پیشنهادی ورزش به حوزه جوانان فرا بخشی و به حوزه ورزش بخشی است، برنامه وی رویکردی واقع بینانه و آینده نگر است و به دلیل استفاده از دیدگاه نخبگان دانشگاهی و کارشناسان ورزشی نشان از تعاملات نزدیک وی با نخبگان است.

وی با اشاره به این که آقای گودرزی در حدود سه دهه فعالیت از تربیت و تعلیم به عنوان دو بال پرورش نیروی انسانی بهره گرفته است، افزود: در این دوران هزاران دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا از سوی این استاد تمام دانشگاه تربیت و به جامعه تحویل داده شده است.

موسوی نژاد با اشاره به ارتباط متعهدانه وی با نمایندگان ولی فقیه در دانشگاه تهران به عنوان ویژگی مثبت گودرزی گفت: آقای ابوترابی فرد نماینده وقت ولی فقیه در دانشگاه تهران و نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و آقای زاهدی وزیر سابق ورزش و جوانان نسبت به این مساله و نیز مدیریت وی شهادت می دهند.

این نماینده موافق خاطرنشان کرد: حضور در دفاع مقدس، عضویت در سپاه پاسداران، یک دهه مدیریت ورزش دانشگاه تهران، پیوند علم و عمل، تسلط بر حوزه ورزش ملی و سیاست گذاری علوم ورزشی از جمله سوابق وی به شمار می رود.

وی با تاکید بر اینکه امیدواریم با توجه به سوابق، رفتار و  عملکرد آقای گودرزی در حوزه مدیریت از آینده در جهت رفع مشکلات جوانان و حوزه ورزش به کار گرفته شود یادآور شد: دفاعیات ما محدود به امروز است، اگر در آینده آقای گودرزی خلاف مصالح عمل کند در برابر او خواهیم ایستاد.

به گزارش مهر، در ادامه بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان حسین گروسی نماینده شهریار، قدس و ملارد نیز در دفاع از وزیر پیشنهادی ورزش و امور جوانان محور توسعه در هر کشور را نیروی انسانی آن کشور دانست و گفت: هزینه در ورزش سرمایه گذاری است چرا که طبق تحقیقات انجام شده در کشورهای پیشرفته دنیا هزینه 1.2 دلار در ورزش بالغ بر 4.35 دلار از هزینه های دارو و بیماری را کاهش داده و همچنین باعث افزایش بهره وری نیروی کار و ادارات و تولید خواهد شد.

وی افزود: در برنامه آقای گودرزی دیدگاه امام درباره ورزش، رهنمودهای رهبری، نظرات رئیس جمهور و قوانین موجود در اسناد بالادستی دیده شده است.

این نماینده موافق گفت: فعالیت آقای گودرزی در دانشکده تربیت بدنی دانشگاه ترها نو نیز تربیت دانشجویان  و مدیرانی که امروز در عرصه ورزش حضور فعال دارند از اقدامات مهم وی است؛ آقای گودرزی در بعد عملی مربی درجه یک کشتی و درجه 2 والیبال است.

گروسی خاطرنشان کرد: شبهات و دغدغه های نمایندگان در جلساتی که روز گذشته با حضور اعضای فراکسیون ورزش و کمیسیون اجتماعی برگزار شد برطرف گردید.

وی همچنین با اشاره به دغدغه برخی نمایندگان نسبت به انتصابات وی در وزارت ورزش و جوانان یادآور شد: سوابق و گذشته آقای گودرزی نشان می دهد که وی در انتصاباتش از کسانی استفاده می کند که چهره انقلابی بوده و از نظر علمی در تراز اول هستند.