مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تحریم های داخلی علیه این شرکت را در زمینه توقف فروش پهنای باند و عدم ترخیص تجهیزات در گمرک به شعب ابیطالب تشبیه کرد و گفت: آقایان اطلاع ندارند که با این تصمیمات چه ضربات مهلکی به صنعت ارتباطات کشور می زنند.

به گزارش خبرنگار مهر، مظفر پوررنجبر امروز یکشنبه در مراسم بهره‌برداری از تجهیزات شبکه انتقال مخابرات ایران با اشاره به تصمیماتی که طی چند ماه اخیر از سوی دولت برای این شرکت گرفته شده است، اظهار داشت: هواخواهان با تحریم مخابرات و توقف فروش پهنای باند باعث مشکلات بسیاری برای مخابرات شده اند و غافل هستند از اینکه 50 درصد درآمد مخابرات به دولت متعقل است.

وی با بیان اینکه اگر مخابرات تبدیل به گنج شود، هواخواه دارد و همیشه بر سر گنج دعوا است، افزود: تحریم مخابرات به مثابه شعب ابیطالب است و دست های داخلی ما را تحریم کرده است؛ با دور زدن تحریم های خارجی 300 تا 400 میلیارد تومان جنس و تجهیزات وارد کشور کرده ایم که اجازه ورود از گمرک را به ما نمی دهد.

پوررنجبر با تاکید بر اینکه آقایان می‌خواهند گوش مخابرات را بگیرند، ادامه داد: به نظر می رسد آنها یا اطلاعی از آثار تصمیمات ندارند و یا تصمیماتی در حد معاون وزیر گرفته می شود که مدیران دیگر از اصل آن بی خبرند و نمی دانند این تصمیمات چه ضربات مهلکی به صنعت ارتباطات کشور می زند.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران با بیان اینکه امروز مردم ما به اینترنت با پهنای دو مگابیت بر ثانیه و رایانش ابری نیاز دارند، افزود: در این برهه از زمان نباید همچنان مردم مشکل اینترنت داشته باشند؛ ما بجای آنکه سراغ آینده برویم، عقب عقب وارد آینده شدیم و این در حالی است که باید آینده را بسازیم.

وی اظهار امیدواری کرد که مشکلات مخابرات با دولت و این کم لطفی ها ظرف سه تا چهار ماه آینده حل شود.

پوررنجبر با اشاره به آثار پهنای باند و توسعه ارتباطات در تولید ناخالص داخلی کشورها که از حدود 1.5 درصد تا 10 درصد بر اساس کشورهای توسعه نیافته و توسعه یافته برآورد می شود، تاکید کرد: امروز نباید ذهن ما تنها در صنعت مخابرات به شبکه و تلکام خلاصه شود، بلکه امروز در دوران تکامل تدریجی هستیم که همگرایی شبکه ها و مجازی سازی آنها با استفاده از فناوری اطلاعات جایگاه خود را پیدا کرده است.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تصریح کرد: امروزه صنعت مخابرات به اقتضای تغییر تکنولوژی و افزایش نیاز و توقعات و آگاهی مردم نیازمند تحول است و فناوری اطلاعات مهمترین نقش را در این تحول بازی می کند، اما دیده می شود که در کشور ما فناوری اطلاعات در مخابرات مغفول مانده و ما خیلی از دنیا فاصله داریم.

وی با اشاره به مفاهیمی که از دنیای فیزیکی مخابرات را به سمت دنیای مجازی و بر مبنای IT سوق می دهد، خاطر نشان کرد: امروز نقل و انقالات دیتا با شبکه های رایانش ابری و سرویس های یکپارچه ممکن شده و مخابرات نیز باید شعار خود را بر مبنای «سرویس در همه جا به هر شکل» اجرایی کند.

پوررنجبر اصلاح ساختارهای سازمانی، به‌روز رسانی دانش مدیران و حرکت به سمت فناوری اطلاعات را از جمله ویژگی های تحول در این شرکت برشمرد و خاطر نشان کرد: با توجه به تمامی این ضروریات، شرکت مخابرات ایران متولی صنعت اصلی ارتباطات و فناوری اطلاعات کشور است و می تواند این صنعت را به اوج و یا به افول برساند.