تولید سریال انیمیشن 100 قسمتی "گنجینه" در مركز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری به پایان رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید مسعود صفوی مدیر مركز انیمیشن و تهیه كننده سریال "گنجینه" درباره این سریال گفت: نویسندگی این سریال انیمیشنی را گروهی از نویسندگان و كارگردانی آن را امیر دهقان و سعید ترخانی به عهده داشتند. این انیمیشن در 100 قسمت و هر قسمت در مدت زمان 50 ثانیه تولید شده است.

صفوی با تاكید بر اینكه انیمیشن "گنجینه" برای گروه سنی بزرگسال به تولید رسیده است، افزود: موضوعات و معضلات اجتماعی كه در نوع زندگی افراد همچون بهره‌وری، تولید، نتایج كار جمعی، ترافیك و... دخیل است از موضوعاتی بود كه در این انیمیشن به آن پرداخته شده است.

مدیر مركز مطالعات و انیمیشن حوزه هنری اضافه كرد: در این انیمیشن فضای "برتویی" حاكم است و كاراكترهای سپید و سیاه در یك فضای رنگی حضور دارند. همچنین برای ساخت این سریال از تكنیك دو بعدی استفاده شده است.

صفوی درباره ایده ساخت سریال "گنجینه" گفت: مركز انیمیشن حوزه هنری در جشنواره 1404 با تك قسمتی از این انیمیشن شركت كرد و رتبه اول جشنواره را كسب كرد كه این حضور ایده ساخت این سریال را در 100 قسمت برای این مركز شكل داد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ساخت این سریال توسط مركز انیمیشن حوزه هنری و مركز انیمیشن صبا به پایان رسیده و به صدا و سیما برای پخش تحویل داده شده است.