مسئولان باشگاه ماهان با پذیرفتن انجام تعهدات خود نسبت به فدراسیون، حضور تیم بسکتبال این باشگاه در مسابقات امسال را قطعی کردند. بر این اساس شانزدهمین دوره مسابقات بسکتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور طبق آنچه در آخرین نشست سازمان لیگ پیش از آغاز مسابقات مصوب شد، با حضور دوازده تیم پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، کوتاهی مسئولان باشگاه ماهان از انجام تعهداتی که نسبت به فدراسیون بسکتبال دارند مانند مانند عدم تسویه حساب با بازیکنان و مربیان بدهکار و همچنین ناقص بودن مدارک ارسالی به فدراسیون باعث شد تیم بسکتبال این باشگاه از انجام بازی در هفته نخست فصل جدید مسابقات لیگ برتر محروم شود.

البته ذوب آهن نیز دیگر تیمی بود که شرایطی مشابه ماهان داشت اما مسئولان این تیم از وقفه 10 روزه‌‎ای که میان هفته اول و دوم این فصل از مسابقات ایجاد شد برای برطرف شدن مشکلات موجود استفاده کرده و خیلی زود حضورشان را در رقابت‌ها قطعی کردند در حالی مسئولان ماهان بلاتکلیفی خود را تا امروز و برگزاری نشست با مسئولان فدراسیون بسکتبال ادامه دادند.

مسئولان تیم بسکتبال ماهان که اعلام کرده بودند روز شنبه مدارک لازم برای صدور کارت بازی بازیکنان و کارت مربیان را برای فدراسیون ارسال کرده‌اند، امروز یکشنبه و در فاصله تنها یک روز مانده به برگزاری هفته دوم مسابقات لیگ برتر نشستی با مسئولان فدراسیون بسکتبال و در محل این فدراسیون برگزار کردند تا در مورد مشکلات شان و موانع‌شان برای شرکت در مسابقات صحبت‌های لازم را انجام دهند.

خروجی این جلسه باقی ماندن حضور ماهان در فصل جدید مسابقات لیگ برتر باشگاه‌های کشور بود. این تصمیم به دنبال پذیرفتن محمدرضا ساکت، مدیرعامل باشگاه ماهان برای انجام تعهداتی که به فدراسیون دارد و همچنین تسویه حساب با بدهکاران اتخاذ شد.

بر این اساس ماهان امسال سومین حضور خود در لیگ برتر را تجربه خواهد کرد. این تیم روز دوشنبه نخستین دیدار خود در این رقابت‌ها را مقابل نیروی زمینی برگزار می‎کند. به همین منظور تیم بسکتبال ماهان به تهران سفر کرده است.

مسئولان فدراسیون بسکتبال در حالی با ادامه حضور ماهان در فصل جدید مسابقات لیگ برتر موافقت کردند که در صورت کنار گذاشتن این تیم، لیگ امسال 11 تیمی می‌شد اما با حفظ حضور ماهان، لیگ 92 با 12 تیم برگزار خواهد شد.