رئیس سبک پرفکت کاراته ایران گفت:سالهاست برای گسترش یک سبک رزمی ایرانی در دنیا تلاش می کنیم ولی به دلیل مشکلات داخلی کمترین پیشرفت را در تحقق این هدف داشته ایم.

ابوالفضل عسگریان با بیان مطلب فوق به خبرنگار مهر گفت: 10 سال است که از فدراسیون کاراته مجوز فعالیت گرفته ایم و 5 سال قبل نیز شورای ساماندهی سبک های رزمی پرفکت کاراته را به عنوان یک سبک رزمی ایرانی به رسمیت شناخت.

وی ادامه داد: در این مدت 10 دوره مسابقات قهرمانی کشور و یک دوره مسابقه بین المللی برگزار کردیم و لی من گله دارم از مسئولان فدراسیون که چرا به عنوان یک سبک ایرانی اجازه نمی دهند برای گسترش آن در سطح دنیا تلاش کنیم.

رئیس سبک پرفکت کاراته با بیان اینکه اجازه فعالیت برون مرزی به ما نمی دهند اظهار داشت: می گویند چون شما یک سبک ابداعی هستید و نمی توانید مسابقات جهانی و قاره‌ای برگزار کنید اعزام به خارج هم نمی توانید داشته باشید.

عسگریان در مورد کشورهایی که در این سبک فعالیت می کنند گفت: ما در هند و رومانی نمایندگی داریم، به سیرالئون امکانات فرستادیم، نیجریه و الجزایر خواستار استاژ فنی شده اند ، ولی چون نمی توانیم اعزام داشته باشیم دست و پای ما بسته است.

وی در مورد تعداد کاراته کاهای تحت پوشش این سبک در داخل ایران گفت: ما 3500 نفر نیروی فعال در کشور داریم ولی چون نمی توانیم مسابقات بین المللی برگزار کنیم این تعداد افزایش پیدا نکرده است.

رئیس سبک پرفکت کاراته در مورد دلایل فدراسیون در این خصوص گفت: مسئولان فدراسیون می گویند چون سبک شما یک "گروه" است نمی توانید اعزام داشته باشید، ولی شرایط سبک ها را در نظر نمی گیرند، ما یک سبک تمام ایرانی هستیم که از هیچ سبک دیگری برداشت نداشتیم و می خواهیم سبک رزمی اصیل ایرانی را به دنیا معرفی کنیم.

عسگریان در پایان گفت: زمانی امام راحل فرمودند که جوان ایرانی باید قله های کلیدی جهان را فتح کند و من برای تحقق این خواسته 20 سال تلاش کردم ولی اکنون با نوعی از برخوردها مواجه شدیم که مانع از رسیدن به هدف می شود.