نخست وزیر ایتالیا امروز دوشنبه اعلام کرد که بروز بحران در حزب "سیلویو برلوسکنی" به معنای ثبات بیشتر دولت ائتلافی این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اختلاف و تنش میان "انریکو لتا" نخست وزیر فعلی ایتالیا و "سیلویو برلوسکنی" نخست وزیر این کشور، به اوج خود رسیده به طوری که رویترز به نقل از لتا اعلام کرده بروز بحران در حزب برلوسکنی به معنای ثبات بیشتر دولت است.

روز گذشته برلوسکنی اعلام کرده بود که حزب "فروزا ایتالیا" دیگر از دولت ائتلافی به رهبری لتا حمایت نمی کند.

این اقدام برلوسکنی موجب شد تا تعدادی از اعضای حزب وی اعلام کنند که از این حزب جدا شده و تشکل سیاسی دیگری که از دولت ائتلافی حمایت کند تاسیس می کنند.

از جمله افرادی که قصد جدایی از برلوسکنی را دارد، "آنجلینو آلفانو" وزیر کشور ایتالیاست. آلفانو تا پیش از این قائم مقام حزب فروزا ایتالیا و به نوعی دست راست برلوسکنی محسوب می شد.

تا پیش از این رویداد، حزب فروزا ایتالیا دومین حزب قدرتمند ایتالیا محسوب می شد. برلوسکنی چند ماه قبل نیز اعلام کرده بود که حمایت خود را از لتا قطع می کند اما هشدار تعدادی از اعضای این حزب موجب شد تا برلوسکنی از تصمیم خود صرف نظر کند.

برلوسکنی در حالی مخالفت خود با لتا را علنی می کند که به احتمال زیاد در اواخر ماه جاری میلادی سنای ایتالیا درباره اخراج وی از مجلس به دلیل فساد مالی تصمیم گیری می کند.

این طرح تا کنون چند بار در سنا مطرح شده اما به دلایل متعددی رای گیری درباره اخراج برلوسکنی به تعویق افتاده است.