زنجان -خبرگزاری مهر: مسئول واحد اسکان حسینیه اعظم زنجان، گفت: 728 مهمان طی روزهای هفتم تا دوازدهم محرم امسال در مهمان‌سراهاي ادارات شهر زنجان پذيرش شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسین رستمی با اعلام این مطلب افزود: طبق هماهنگي انجام شده با ادارات شهر زنجان، از روز هفتم تا دوازدهم محرم امسال 231 نفر خواهر و 195 نفر برادر در قالب 118 خانواده از 18 استان کشور در زنجان اسکان داده شدند.

وی تعداد كل پذيرش خواهران را 269 نفر و تعداد كل پذيرش برادران را 459 نفر برشمرد و افزود: 728 نفر مجموع نفرات پذيرش شده است که در مجموع یک‌هزار و 342 نفر شب اسكان داده شدند.

مسئولل واحد اسکان حسینیه اعظم نجان همچنین از اهدای بسته‌های فرهنگی به ميهمانان اين مسجد خبر داد و گفت: مستند "حماسه محرم 91" و ويژه‌نامه شرح دلدادگي و مصباح در قالب اين بسته فرهنگي ارایه شده است.

رستمی تاکید کرد: شركت خطوط لوله و مخابرات، شركت برق منطقه‌اي، شركت مخابرات، سازمان صنعت، معدن و تجارت، سازمان جهادكشاورزي، اداره‌كل پست، اداره‌كل منابع‌طبيعي، اداره‌كل تعاون، كار و رفاه اجتماعي، آموزش و پرورش ناحيه يك و دو، آموزشگاه فني و حرفه‌اي قائم(عج) و اداره‌کل ورزش و جوانان استان در دهه محرم امسال با واحد اسکان حسینیه اعظم زنجان همکاری داشتند.

استقبال مطلوب مردم طارم از طرح بصیرت عاشورایی

رئیس اداره اوقاف شهرستان طارم از استقبال مطلوب مردم این شهرستان از طرح بصیرت عاشورایی خبر داد.

نعمت احمدی افزود: مطابق سال‌های گذشته برنامه بصیرت عاشورایی در شهرستان طارم اجرایی شد.

وی با اشاره به اینکه امسال طرح بصیرت عاشورایی در پنج امامزاده شهرستان طارم اجرا شد افزود: امامزاده هاشم و عوف (ع) آب‌بر، امامزاده جعفر (ع) آب‌بر، امامزاده حیدر (ع) گیلوان، امامزاده قاسم (ع) و امامزاده محمدعلی ماهوری (ع) شیت، زاجکان امامزادگانی بودند که امسال طرح بصیرت عاشورایی در آنها اجرایی شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان طارم با بیان اینکه اداره اوقاف طارم در راستای تبیین طرح بصیرت عاشورایی اقدامات مختلفی در سطح شهرستان انجام دادافزود: اطلاع‌رسانی پیامکی و نصب بنرهای مربوط به طرح بصیرت عاشورایی در میادین اصلی شهرستان از جمله اقداماتی است که در این راستا اطلاع‌رسانی بیشتر این طرح انجام شد.

احمدی همچنین با اشاره به برگزاری جلسات هماهنگی اجرای این طرح با حضور امام جمعه شهرستان، روحانیون و مبلغان تاکید کرد: این جلسات به منظور تبیین هرچه بهتر طرح و همچنین اجرای نیات واقفان خیراندیش برگزار شد.

وی در ادامه به برخی از برنامه‌های اجرا شده در قالب طرح بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در امامزادگان شاخص شهرستان و مساجد، برگزاری مراسم سوگواری سومین روز شهادت امام حسین(ع) طبق رسم سالانه در جوار بقعه امامزاده محمدعلی ماهوری(ع) شیت-زاجکان، برپایی دسته‌های سینه‌زنی و زنجیرزنی با استقبال بیش از 10 هزار نفر و با سخنرانی امام جمعه شهرستان طارم از جمله برنامه‌هایی است که طی این مدت برگزار شد.

رئیس اداره اوقاف شهرستان طارم با اشاره به استقبال مطلوب مردم شهرستان طارم از اجرای طرح بصیرت عاشورایی از اجرای نیات واقفان خیراندیش در ماه محرم (اطعام عزاداران حسینی و دیگر نیات ماه محرم) امسال خبر داد و گفت: خوشبختانه این امر نیز به نحو مطلوبی در سطح شهرستان انجام شد.