امام جمعه مشهد با بیان اینکه مشکل آمریکا با ایران اسلامی، انرژی هسته‌ای نیست، گفت: آنها می‌خواهند ما در برابرشان تسلیم شویم.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله سید احمد علم الهدی شامگاه دوشنبه در یادواره سردار سرلشکر شهید مهدی زین الدین و 6 هزار شهید استان قم که در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) برگزار شد در سخنانی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای استان قم در طول سالهای دفاع مقدس، اظهار داشت: از روزی که سیدالشهداء(ع) قیام کردند، ملاک زور برای پیروزی در برابر دشمن کنار رفت و ایشان ثابت کردند که می‌شود با خون و جان هم به استقبال قدرت و ستم رفت.

وی گفت: اگر امام حسین(ع) شهید نمی‌شد این اصل که تا زور نباشد نمی‌توان با ستم مبارزه کرد تاکنون ادامه داشت و پابرجا بود.

نماینده مجلس خبرگان رهبری گفت: بعد از جنگ جهانی دوم در جهان قدرت تقسیم شد و آقایی دنیا بر اساس و معیار قدرت شکل گرفت و مدرنیزاسیون به جان ملت‌های ضعیف افتاد و آنها را از فرهنگ بومی و اصیل خود جدا کرد و در ‌‌نهایت جریان‌هایی به عنوان ابرقدرت دنیا قد علم کردند.

وی ابراز داشت: از آن زمان به بعد معادلات دنیا بر این اساس شکل گرفت که قدرت در دنیا مبتنی بر ثروت و تزویر است که می‌شود با این دو عامل بر جهان حکومت و آقایی کرد.

امروز حرف اول دنیا را ثروت و قدرت نمی‌زند

آیت الله علم الهدی ابراز داشت: اگر شهادت شهدای ما نبود معادله‌ای که تا 30 سال قبل در این دنیا حاکم بود به هم نمی‌خورد و در حقیقت شهدا در طول هشت سال جنگ تحمیلی معیارهای سیاستمداری را بهم زدند و امروز شاهدیم که حرف اول دنیا را ثروت و قدرت نمی‌زند.

وی با بیان اینکه ایستادگی شهدا، نه تنها کشور، ملت ولایی و انقلاب ما را تثبیت و حفظ نکرد بلکه معیار و معادله دسته بندی سیاست را به هم زد افزود: آمریکایی‌ها از بعد از انقلاب اسلامی تاکنون همواره تلاش کردند تا نظام اسلامی ما را براندازی کنند اما اراده آن‌ها هیچ‌گاه محقق نشد.

امام جمعه مشهد، بیان داشت: امروز احساس ضعفی که به آمریکا دست داده، این نیست که یک قدرت ضد آمریکایی در منطقه حرف اول را می‌زند بلکه آنچه که امروز موجب ضعف آمریکا شده آن است که دیگر نمی‌تواند در دنیا حرف اول را بزند که این امر در نتیجه شهادت شهدایی همانند شهید زین الدین‌ها است.

مشکل آمریکا با ایران اسلامی، انرژی هسته‌ای نیست

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه مشکل آمریکا با ایران اسلامی، انرژی هسته‌ای نیست، افزود: آنها می‌خواهند ما در برابرشان تسلیم شویم و این معادله بندی جدید که در اثر مجاهدت‌ها و فداکاری‌های شهدا به وجود آمد به هم بخورد و ملت نیز رشادت‌ها و فداکاری‌های این عزیزان را فراموش کنند.

وی عنوان کرد: آمریکا می‌خواهد نه تنها انرژی هسته‌ای بلکه همه فناوری‌هایی که در ایران اسلامی و به دست جوانان و نخبگان خلق شده کنار گذاشته شود و ما نیز به ملت برده‌ای تبدیل شویم و موقعیت و جایگاه سابق آمریکا که در دنیا حرف اول را می‌زد باز گردد.

عضو مجلس خبرگان رهبری، بیان داشت: امروز مادران شهیدانی همانند زین الدین حاضر نیستند دست از ارزش‌ها بردارند تا معادله سیاسی جهان به سمت قدرت اول شدن آمریکا تغییر کند.

وی با بیان اینکه امام راحل فرمود رابطه ما با آمریکا همانند رابطه گرگ و میش است که هر چقدر این دو به هم نزدیک شوند از نیش و دندان‌های گرگ بیشتر آسیب خواهیم خورد افزود: امروز عده‌ای آمده‌اند که می‌خواهند از ظرفیت‌های دیپلماسی استفاده کنند که البته این امر عیبی ندارد و رهبری نیز آن را تایید کرده است اما وضع جاری باید برای ملت تبیین شود.

آیت الله علم الهدی با اشاره به شعار "شهیدان زنده‌اند الله اکبر" که در تشییع جنازه شهدا سر داده می‌شد، افزود: این شعار به معنای آن است که دیگر آمریکا در دنیا حرف اول را نمی‌زند که البته این شعار با شعور نیز همراه بود.

وی ابراز داشت: داغ مادرانی که بیست و چند سال از شهادت فرزندشان می‌گذرد و آن را تحمل می‌کنند تمام شدنی نیست و امروز ما باید از شش هزار شهید استان قم درس مقاومت بگیریم و عزت، اقتدار و استقلال کشور را حفظ کنیم.

وی در ادامه با اشاره به مذاکرات ایران با گروه ۵+۱ ابراز داشت: در چند مدت اخیر که مذاکرت آغاز شده است، آمریکایی‌ها تحقیرهایی کردند که در طول انقلاب بی‌سابقه بوده است و گفته‌اند که در صورت توافق، مسکنی به ما می‌دهند، حال ما که شهیدانی امثال زین الدین‌ها را تقدیم این انقلاب کرده‌ایم نباید کارمان به اینجا برسد که آنان هر چه می‌خواهند بگویند.

امام جمعه مشهد افزود: رئیس جمهور آمریکا در این مدت سه بار گفته که گزینه نظامی همچنان روی میز است و ما را بار‌ها تهدید کرده است.

وی با بیان اینکه ما امروز در برابر آمریکا و غربی‌ها سخن حق می‌گوییم و حق با ماست افزود: اگر حق با ماست باید تا آخر ایستادگی کنیم.

وی ابراز داشت: ما از بعد از انقلاب تاکنون با عزت زندگی کردیم و تنها نقطه‌ای در جهان که پرچم آمریکا را به آتش می‌کشیدند در ایران بود اما امروز مشاهده می‌کنیم در تمام کشور‌ها پرچم آمریکا به آتش کشیده می‌شود و شعار مرگ بر آمریکا سر می‌دهند.

کارگزاران نظام رهنمودهای حکیمانه رهبری را نصب العین قرار دهند

آیت الله علم الهدی تصریح کرد: کارگزاران نظام باید بصیرت معنوی، آسمانی و وحی آسای رهبر حکیم انقلاب را نصب العین خود قرار دهند که فرمودند اگر جلو‌تر بروید آن‌ها وضع را بد‌تر می‌کنند.

امام جمعه مشهد، با تقدیر از تلاش‌های تیم مذاکره جمهوری اسلامی بیان داشت: این عزیزان عزت و ارزش‌ها را در مذکرات حفظ و خط قرمز‌ها را رعایت کردند اما ما باید آماده مقاومت شدیدتری باشیم.