شهرکرد- خبرگزاری مهر: معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشگی شهرکرد گفت: 80 پروژه عمرانی در حوضه علوم پزشکی در چهار محال و بختیاری در دست اقدام است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رئیسی پیش از ظهر چهارشنبه در نشست مطبوعاتی اظهار داشت: علوم پزشکی در بودجه های عمرانی با مشکل مواجه بوده و هنوز نتوانسته تخصیص اعتبار برای پروژه های عمرانی خود بگیرد.

وی همکاری مسئولین در حوضه های مختلف پزشکی را خواستار شد و تصریح کرد: به خاطر نبود اعتبار مطالبات پرسنل با تاخیر پرداخت می شود و این امر نیازمند همکاری مسئولین ذی ربط است.

رئیسی با اشاره به اینکه کار ها به سختی پیش خواهد رفت، عنوان کرد: حمایت مسئولین در همه زمینه ها می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

وی ادامه داد: با کسری اعتبار فشاری که بر علوم پزشکی وارد خواهد شد بیشتر از گذشته است و لازم است برای این امر چاره ای اندیشیده شود.

رئیسی  با اشاره به اینکه به خاطر کسری اعتبار برخی از شهر ها و روستا های این استان در حوضه بهداشت اعتباری در نظر گرفته نشده است، اذعان داشت: تنها 10 درصد اعتبار تخصیص شده در حوضه های علوم پزشکی بوده است.

200 متخصص و 25 فوق تخصص در چهار محال و بختیاری وجود دارد

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی گفت: در این استان کمبود پزشک وجود نداشته و متخصصان و فوق تخصص های خوبی مشغول به کار هستند.

رئیسی با بیان اینکه برای تمامی بیماری ها می توان گفت پزشک در این استان وجود دارد، عنوان کرد: اکثر مراکز درمانی این استان مجهز به دستگاه های پزشکی به روز هستند.

وی افزود: جراحی قلب باز با هزینه ای کمتر از پنج میلیون تومان در این استان صورت می گیرد که این کار توسط یکی از جراحان خوب کشور انجام می شود.

رئیسی به دیگر خدمات این استان اشاره کرد و یادآور شد: آنژیوگرافی، سی تی اسکن، ام، آر، آی از جمله کارهای مهمی بوده است که با پیشرفته ترین دستگاه ها در این استان صورت خواهد گرفت.

وی بیان داشت: استان های هم جوار خصوصا استان خوزستان از جراحی قلب در این استان استقبال زیادی شده است.