ساری - خبرگزاری مهر: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران اظهار داشت : تا کنون بیش از 840 نفر از دهیاران و شوراهای شهر استان با حضور در کارگاه های آموزشی میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری آموزش  دیدند.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین باقری بعد از ظهر چهارشنبه در حاشیه همایش آموزشی دهیاران افزود: این کارگاه های آموزشی که از تاریخ 6 مهرماه همزمان با روز جهانی جهانگردی آغاز و تا 20 آذرماه سال جاری ادامه دارد با  همکاری اداره کل امور روستایی استانداری مازندران و فرمانداریها در سراسر استان به تفکیک شهرستانها برگزار می شود.
 
وی در خصوص هدف از برگزاری این آموزشهاگفت:کارگاه های آموزشی توانمند سازی دهیاران و شوراهای روستاهای استان مازندران در زمینه مبانی گردشگری روستایی،اثرات مثبت و منفی گردشگری روستایی،شناخت پتانسیل های منطقه و حفاظت از  ظرفیت های عنی تاریخی،طبیعی و فرهنگی موجود در حال برگزاری است.
 
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری مازندران تصریح کرد:گارگاه های آموزشی مذکور با هماهنگی فرمانداری و بخشداری مرکزی شهرستانهای گلوگاه، بهشهر، نکا، ساری، میاندرود، قائم شهر،سیمرغ،سوادکوه شمالی، بابل، بابلسر، فریدونکنار،آمل،محمود آباد و نور برگزار شد و اکثر دهیاران و شوراهای روستاهای این شهرستانها در این کلاسها شرکت کردند.
 
وی بیان کرد: در این تور آموزشی کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری  به عنوان مدرس و راهنمای دهیاران و شوراهای شهرستانها از ابتدای دوره در شهرستان گلوگاه تا انتهای دوره در شهرستان رامسر  حضور خواهند داشت.