بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون امور عمرانی استاندار بوشهر بر لزوم نصب دستگاه‌های سرعت سنج برای کاهش حوادث جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور رستمی عصر چهارشنبه در نشست شورای حمل و نقل استان بوشهر بر لزوم وحدت و تعامل میان دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و اظهار داشت: در استان بوشهر شاهد هماهنگی بسیار خوبی بین مسئولان هستیم که در پیشبرد اهداف استان تاثیرگذار بوده است.

وی اضافه کرد: بسیاری از حوادث جاده‌ای بر اثر سه عامل وسیله نقلیه نامناسب، استاندارد نبودن جاده و بی توجهی رانندگان ایجاد می‌شوند که باید فرهنگ‌سازی مناسب برای کاهش تلفات و خسارات‌های جاده‌ای صورت بگیرد.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر خواستار فرهنگ‌سازی برای رانندگی به جای ایجاد موانع و سرعت‌گیر درجاده‌ها و خیابان‌ها شد و افزود: فرهنگ سازی در کاهش تصادفات تاثیر بسیار زیادی دارد.

وی با بیان اینکه جاده ساحلی بوشهر- دیر نیاز به ساماندهی لازم و نصب تجهیزات دستگاههای سرعت سنج دارد، تصریح کرد: دستگاه‌های سرعت سنج تاثیرات مناسبی در کنترل خودروهای پرسرعت دارد.

رستمی با بیان اینکه نبود تجهیزات امدادی در جاده‌ها مشکل ساز شده است افزود: ماشین‌های آتش‌نشانی که مجاز به تردد خارج از شهرها ندارد مجبورند برای امدادرسانی در جاده‌های تردد کند.

ساخت مجتمع‌های امدادی در جاده‌ها ضروری است

وی با اشاره به اینکه ساخت مجتمع‌های امدادی در جاده‌ها ضروری است ابرازکرد: برای کاهش تلفات جاده‌ای مجتمع‌های امداد و نجات جاده‌ای در محورهای مختلف استان بوشهر ایجاد می‌شود.

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر در ادامه با وضعیت بارندگی‌های استان اشاره کرد و گفت: بارش‌ها در استان بوشهر نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته بسیار زیاد بود ولی به سبب پیش‌آگاهی و آماده‌باش مدیران و امدادگران حوادث به شدت کاهش یافت و بسیاری از حوادث ناگوار کنترل و پیشگیری شد.

وی با بیان اینکه در 72 ساعت گذشته 92 میلی‌متر باران در شهر بوشهر باریده است تصریح کرد: متوسط بارندگی در شهر بوشهر 32 میلی‌متر است ولی امسال رحمت الهی بیشتر نازل شد و به 92 میلی‌متر افزایش یافت.

رستمی از بارش 134 میلیمتر باران در گناوه خبر داد و افزود: بیشترین میزان بارندگی استان بوشهر در شهرستان گناوه گزارش شده است که با حضور به‌موقع نیروهای امدادی و تعامل مدیران دستگاه‌های اجرایی حوادث به شدت کاهش یافت.

نصب شش دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان بوشهر

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر نیز در این نشست اظهارد اشت: شش دستگاه دوربین کنترل سرعت در جاده‌های استان بوشهر نصب خواهند شد.

حمیدرضا علم اضافه کرد: این شش دستگاه پیشرفته و مجهز است به گونه‌ای که نسبت به دستگاه‌های قبلی که لحظه‌ای پیام ارسال می‌کرد این دوربین بعد مسافت هم کنترل و پس از عکسبرداری و ضبط به سرور مرکزی درپاسگاه پلیس راه و قرارگاه نیروی انتظامی منتقل می‌کند.

وی با بیان اینکه این دوربین‌های کنترل سرعت آن‌لاین هستند تصریح کرد: این دوربین‌ها پس از پردازش به مانیتورینگ پاسگاه و قرارگاه پلیس متصل می‌شود.

جاده‌های استان بوشهر پرترددترین جاده‌های کشور هستند

مدیرکل حمل و نقل و پایانه‌های استان بوشهر با بیان اینکه جاده‌های استان بوشهر از پرترددترین جاده‌ها در کشور محسوب‌ می‌شود اظهارکرد: به طور متوسط در مسیر بوشهر- برازجان در 24 ساعت 32 هزار تردد صورت می‌گیرد که در سه سال گذشته 99 نفر در این مسیر جاده ئخود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه محوربرازجان- گناوه درشبانه‌روز 15 هزار تردد دارد تصریح کرد:  درحالیکه میزان تردد در این محور حدود نصف محور بوشهر – برازجان است ولی تعداد تلفات جاده برازجان به گناوه در سه سال گذشته به همان اندازه محور بوشهر – برازجان است.

علم با اشاره به تردد 10هزار خودرو در محور خورموج – کنگان در شبانه‌روز خاطرنشان کرد: در این محور متاسفانه درسه سال گذشته 54 نفر کشته شدند که تعداد تلفات جاده‌ای نسبت به تردد محور برازجان- گناوه به دلیل اتوبان بودن جاده نصف است.