بجنورد - خبرگزاری مهر: مرحله استاني سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خيريه در خراسان شمالی با معرفی قاریان، حافظان و قرآن آموزان برتر استان به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار مهر، مرحله استاني سي و ششمين دوره مسابقات قرآن كريم اوقاف و امور خيريه در خراسان شمالي با شرکت240 قرآن آموز خواهر و برادر به ميزباني شهرستان شيروان برگزار شد.

این مسابقات در رشته هاي حفظ، مفاهیم، ترتیل و قرائت قرآن كريم در رده هاي سني شکوفه‌ها و بزرگسالان برگزار شد و در پایان آن در رده سنی بزرگسالان در بخش برادران در رشته قرائت ابوالفضل شکیبا و محمدرضا محمدی از بجنورد و علی شکفته از اسفراین و در رشته ترتیل نیز مهدی شیرین از بجنورد، روح الله شجاعی و ابوالقاسم رجبی از شیروان به ترتیب به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

در این رده سنی در  رشته حفظ 10 جزء احمد قلی پور از اسفراین، حمزه علی محمدی و بهادر شاکری نسب از بجنورد و رشته حفظ 20 جزء هم حمید رحمتی از شیروان، رشید یزدانی از بجنورد و مهدی نورانی از مانه و سملقان به ترتیب در رده های اول تا سوم قرار گرفتند.

همچنین در رشته حفظ کل قرآن رده سنی برادران رمضانعلی ایزانلو و جواد فیاض از شیروان و آنه سهراب از بجنورد به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رده سنی شکوفه ها در بخش برادران در رشته قرائت علی قلیزاده از اسفراین، علیرضا زمزمی و علیرضا غفوی فرد از بجنورد اول تا سوم شدند، در رشته ترتیل محمدحسن مرتضوی از بجنورد، مصطفی رحمتی و مصطفی ندایی از شیروان عناوین اول تا سوم را به خود اختصاص دادند و در رشته حفظ 20 جزء هم  سجاد فیاض، محمد گوهر و سیدمحمد سیدی از شیروان به عناوین برتر دست یافتند.

همچنین در این رده سنی در رشته حفظ 10 جزء مهدی دری از بجنورد، رشته حفظ کل قرآن یاسین قربانی از شیروان  و در رشته حفظ پنج جزء سیدسجاد موسوی از اسفراین، مجید ایزانلو از شیروان و الیاس دریادل از مانه و سملقان عناوین برتر را کسب کردند.

بخش خواهران

در پایان سی و ششمین دوره مسابقات قرآن کریم اوقاف و امور خیریه در خراسان شمالی در رده سنی بزرگسالان خواهر در رشته قرائت فاطمه قدرتی از اسفراین، صدیقه آذری از بجنورد و راضیه رستگار از مانه و سملقان به ترتیب اول تا سوم شدند.

در رشته ترتیل راضیه رستمی و زهرا رستمی از بجنورد و الهام علیزاده از شیروان، رشته حفظ 10 جزء اکرم جعفرزاده از بجنورد، هاجر حسن زاده از گرمه و حمیده خوش سیرت از فاروج، رشته حفظ 20 جزء مهدیه مقصودی از گرمه، رحیمه علیزاده و زیبا بشیری از فاروج و در رشته حفظ کل سیده زهرا حسینی از فاروج عنوان های برتر را کسب کردند.

همچنین در رده سنی شکوفه های خواهران هم در رشته قرائت زهرا میرزایی از جاجرم، محدثه رامین از بجنورد و عاطفه خالوعلی از جاجرم، در رشته ترتیل زهره رحیمی و اسماء شجاعی از شیروان و فائزه تاجری از جاجرم، رشته حفظ پنج جزء نرجس صالحی نیا از فاروج، ملیحه شیردل از شیروان و زیبا جعفری از فاروج و در رشته حفظ 10 جزء پریسا شکسته بند از فاروج، فائزه قادری از شیروان و فاطمه رحمانی از فاروج به عناوین اول تا سوم دست یافتند.

به گزارش خبرنگار مهر، برگزيدگان اين مسابقات به مرحله كشوري سي و ششمين دوره مسابقات قرآن كريم اوقاف اعزام مي شوند.