نوشهر - خبرگزاری مهر: با شروع دور جدید تغییر مدیران شهرستانی، گمانه زنیها، بازار پیامک ها و شایعات درباره فرمانداران احتمالی دولت تدبیر و امید در مازندران داغ تر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، نخستین فرماندار دولت تدبیر و امید در ماه گذشته در شهرستان عباس آباد در غرب مازندران به روی کار آمد و در این راستا، سید امیر حسینی جو به عنوان فرماندار این شهرستان منصوب شد.

پس از این تغییر، در هفته ای که گذشت دو حکم سرپرست از سوی استاندار مازندران برای فرمانداران شهرستان تازه تاسیس کلاردشت در غرب مازندران و گلوگاه در شرق استان صادر شد.

صدور این احکام، موج تازه ای از بازار شایعات را برای تغییر و جابجایی فرمانداران مناطق مختلف داغ کرد و هر روز پیامکها و اخباری مبنی بر انتخاب افراد مختلف در سمت فرمانداری شهرستانها منتشر می شود.

در موج جدید تغییرات قرعه بنام شهرستان جدیدالتاسیس کلاردشت افتاده و معاون فعلی فرماندار شهرستان نوشهر به عنوان دومین سرپرست فرمانداری کلاردشت صبح شنبه سوم آذر معرفی می شود.

پیرسرپرستان در راه کلاردشت

سید قدیر رضایی سرپرست فعلی فرمانداری کلاردشت تودیع و محمد معصومی به عنوان سرپرست جدید فرمانداری شهرستان کلاردشت معارفه می گردد.

محمد معصومی سرپرست جدید فرمانداری کلاردشت که پیش از این معاونت فرمانداری نوشهر، سرپرست فرمانداری نوشهر  در دولت احمدی نژاد و سرپرست بخشداری مرکزی نوشهردر دولت روحانی، سرپرستی جهادسازندگی وکشاورزی شهرستان های نوشهر، چالوس وکلاردشت در دولت های هاشمی و خاتمی را درکارنامه کاری خود دارد همیشه به عنوان مرد سرپرستی ها از وی یاد شده است.

انتصاب سرپرست فرمانداری گلوگاه

البته تغییر فرمانداران در شرقی ترین نقطه مازندران به خود جامه عمل گرفت و با حکم ربیع فلاح استاندار مازندران عیسی طوسی به سمت سرپرست فرمانداری گلوگاه منصوب شد.

طوسی در سابقه مدیریتی خود، مدیر کلی پدافند غیرعامل استان، بخشداری جویبار، و رئیس دفتری سرپرست استاندار مازندران، رئیس دفتری معاون سیاسی استاندار مازندران را داراست. طوسی از جانبازان و برادر شهیدان محمدحسن، محمدحسین و محمد ابراهیم طوسی است.

بر اساس این گزارش، مراسم معارفه طوسی هفته آینده با حضور معاون سیاسی امنیتی استاندار و مسئولین شهرستانی برگزار می شود. پیش از این سمیع اله مظفری که از تاریخ 27 آبان 87 در کسوت فرمانداری گلوگاه بود، طی حکمی از سوی ربیع فلاح به سمت مشاور استاندار منصوب شد.

نمایندگان در عزل و نصب ها دخالتی ندارند

قاسم احمدی لاشکی دبیر مجمع نمایندگان مازندران در گفتگو با مهر با اشاره به تغییرات در فرمانداری ها اظهار داشت: این حق مسلم هر دولت است که بدنه اجرایی خود را چینش کند و تغییر در آن ایجاد کند.

نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس شورای اسلامی افزود: نمایندگان مجلس هیچ دخالتی در عزل و نصب ها ندارند ولی خود دولت در این خصوص تعاملات خوبی با مجلس دارد.

وی تاکید کرد: مطمئناٌ دولت و مجلس بدنبال کارآمدی نظام هستند و بطور حتم فرمانداران و مدیرانی که خوب عمل کرده باشند از وجودشان استفاده خواهد شد.

هرچند این تغییرات با توجه به تغییرات در دولت امری طبیعی است اما این سوال در اذهان عمومی بوجود آورده که آیا باید با تغییر هر دولت منتظر تغییر استانداران و فرمانداران و بخشداران بود و یا آنکه تکلیف سالها تجربه و هزینه نظام برای پرورش مدیران در چه مسیری و یا چه زمانی میسور خواهد شد.

بی شک آنچه مهم است این است که استانداران بدون تعلق خاطر به جریان های سیاسی و یا غنیمت خواهی از ستاد های انتخاباتی خود با توجه به اصل مدیریت توانمند و کارآمدی مدیران به تغییرات فرمانداران و مسئولان تکیه کنند.

مازندران دارای 22 فرمانداری است و بیش از سه میلیون نفر جمعیت دارد.