وزیر خارجه سابق یونان در گفتگو با روزنامه اتریشی کوریر با تاکید بر اینکه سیاست های تروئیکای اروپایی در قبال یونان بی فایده و مخرب است وضعیت بدتری را در انتظار یونانی ها دانست.

به گزارش خبرگزاری مهر، "دورا یاکویانیس"، وزیر امور خارجه سابق یونان در گفتگو با روزنامه اتریشی "کوریر" درباره وضعیت اقتصادی کشورش اظهار داشت: ما باید بالاخره چراغ را در پایان تونل ببینیم. البته حتی اگر بعد از پنج سال بحران، اولین آمار اقتصادی یک بهبود اندک اوضاع را نشان بدهد، اما یونانی ها چیزی از آن را لمس نمی کنند و وضعیت هنوز بدتری در انتظار بسیاری از مردم این کشور است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه من درباره پیشرفت اقتصادی یونان اطمینان ندارم، شدیدا به سیاست های تروئیکای اروپایی ( کمیسیون اتحادیه اروپا،بانک مرکزی اروپا و صندوق بین المللی پول) انتقاد وارد کرد و اظهار داشت: سختگیری های بیش از حد تروئیکای اروپایی کمکی نمی کند و می تواند به بی سرپناهی هزاران یونانی منجر شود.

این مقام سابق یونانی در بخش دیگری از این گفتگو با تاکید بر اینکه مسائل اجتماعی در یونان باید حالا جدی گرفته شود، همچنین گفت که اصلاحات باید انجام شود، اما نباید اقداماتی صورت گیرد که در پایان به یک بحران اجتماعی منجر شود.

وی افزود: ما به یک اتحادیه اقتصادی اروپایی قدرتمند نیاز داریم، یک سیستم بانکی اروپایی و کمک برای نقدینگی و برنامه هایی که به شرکت های متوسط و کوچک کمک کند. یونان پتانسیل این را دارد و ما از بحران خارج خواهیم شد، اما ما نمی توانیم هزینه ای بالاتر از یک جنگ را در این راستا متحمل شویم.

"یاکویانیس" در بخش دیگری از این گفتگو خاطر نشان کرد بزرگترین دشمن ما پوپولیسم افراطی است که ما یونانی ها هم آن را می دانیم.

وی در بخش پایانی این گفتگو اظهار داشت یونانی ها بعد از سال ها بحران اقتصادی حالا خیلی پخته تر و واقع بینانه تر شده اند و می دانند که هیچ راه جادویی برای خروج ما از مشکلات و بحران وجود ندارد و هری پاتر تنها در کتاب ها وجود دارد و نه در دنیای سیاست.