زاهدان- خبرگزاری مهر: رییس کمیته امداد شهرستان زهک گفت: تعداد 5 هزار و 374 خانوار در شهرستان زهک تحت پوشش و حمایت‌های کمیته امداد قرار دارند.

محمدرضا قنبری در گفتگو با مهر با بیان اینکه تعداد 14 هزار و 93 نفر در این شهرستان از حمایت‌های این نهاد مردمی برخوردار هستند ادامه داد: به دلیل خشکسالی های سال های اخیر و آسیب به بخش های کشاورزی و اقتصاد خانواده ها به افراد متقاضی تحت پوشش کمیته امداد در این منطقه افزوده شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور تقویت و کمک به معیشت مردم این شهرستان راه اندازی طرح های اشتغالزایی در دستور کار قرار گرفته است گفت: تا پایان آبان‌ماه سال جاری 233 طرح در قالب های طرح های دامداری، کشاورزی، پرورش مرغ بومی و کسب و کار با اعتبار 13 میلیارد و 374 میلیون ریال در سطح شهرستان زهک به مرحله اجرا درآمده است.

قنبری با اشاره به اینکه ایجاد طرح های اشتغالزایی و کمک به راه اندازی کسب و کار خرد و خانگی تا پایان سال جاری با استفاده از منابع مالی این نهاد و همچنین منابع بانکی ادامه خواهد داشت افزود: در سال گذشته تعداد 649 طرح با اعتبار 28 میلیارد و 360 میلیون ریال در این شهرستان به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: در گذشته بسیاری از مردم این منطقه به شغل دامداری از جمله پرورش گاو سیستانی، شتر و بز و در بخش بخش کشاورزی به کشت محصولات و همچنین صید و صیادی مشغول بودند که به دلیل از بین رفتن بسیاری از منابع درآمدی ناشی از خشکسالی در حال حاضر با مشکل تامین معیشت روبرو هستند.