بجنورد - خبرگزاري مهر: فرمانده سپاه حضرت جوادالائمه(ع) خراسان شمالي گفت: با حمايت هاي بسيج سازندگي استان بيش از هزار كارگاه اقتصاد مقاومتي در استان داير و يا تقويت شد.

سردار حسينعلي يوسفعلي زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: سازمان بسيج سازندگي خراسان شمالي از سال گذشته در راستاي عملياتي سازي بحث اقتصاد مقاومتي، حمايت از كارگاه هاي توليدي را در دستور كار خود قرار داد و در اين مدت نيز هزار و 165 كارگاه اقتصاد مقاومتي در استان داير و يا تقويت شد.

وي اظهار داشت: در اين راستا در بخش كشاورزي با تزريق اعتبار از 210 مركز توليد محصولات كشاورزي حمايت شد و در بخش دامپروري نيز 435 واحد دامپروري توليد گوشت قرمز، تقويت مالي شدند.

سردار يوسفعلي زاده عنوان كرد: همچنين در اين مدت با حمايت هاي سازمان بسيج سازندگي خراسان شمالي 170 كارگاه ورمي كمپوست در استان داير شد و 117 واحد پرورش زنبور عسل نيز با پرداخت تسهيلات حمايت شدند.

به گفته وي اعطاي تسهيلات به 88 واحد مرغداري با ظرفيت كمتر از هزار و 500 قطعه، راه اندازي و حمايت از 54 كارگاه توليد قارچ، داير كردن 75 كارگاه صنايع دستي كوچك و حمايت مالي از 16 مزرعه پرورش ماهي از ديگر اقدامات سازمان بسيج سازندگي خراسان شمالي در سال جاري بوده است.

سردار يوسفعلي زاده اظهار داشت: براي راه اندازي و حمايت مالي از اين كارگاه هاي اقتصاد مقاومتي در مجموع بيش از 10 ميليارد تومان اعتبار از منابع سپاه پاسداران انقلاب اسلامي به صورت تسهيلات كم بهره اعطا شده است.

او عنوان كرد: طرح حمايت از كارگاه هاي اقتصاد مقاومتي همچنان ادامه دارد و سپاه قصد دارد با اجراي اين طرح، فرهنگ كار و توليد مبتني بر دانش و نوآوري را در جامعه گسترش دهد.

به گفته سردار يوسفعلي زاده در اين راستا سعي مي شود با معرفي انسان هاي الگو و موفق در زمينه توليد، ديگران را به استفاده از راهكارها و شگردهاي آنها ترغيب كنيم تا حركتي توليدي بر مبناي دانش نوين، در استان ايجاد شود.