مراسم بزرگداشت شهید حجت‌الاسلام ابراهیم انصاری، رایزن فرهنگی ایران در لبنان که در یک عملیات تروریستی به شهادت رسید در بلگراد پایتخت صربستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، در این مراسم که سفیر، رایزن فرهنگی، وابسته نظامی و کارکنان نهادهای جمهوری اسلامی ایران و ایرانیان مقیم بلگراد حضور داشتند، مجید فهیم‌پور، سفیر کشورمان در بلگراد ضمن ادای احترام به یاد و خاطره شهدا، شهادت جانسوز شهید انصاری رایزن فرهنگی ایران در لبنان را به همگان تسلیت گفت.

محمود شالویی، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در بلگراد که از دوستان و همکاران نزدیک شهید حجت‌الاسلام انصاری بود طی سخنانی یاد و خاطره آن شهید بزرگوار را که در فاجعه تروریستی لبنان با توطئه رژیم صهیونیستی به فیض شهادت نایل شد، گرامی داشت.

شالویی با اشاره به سجایای شهید انصاری گفت: این شهید سعید در طول عمر پر برکت خود منشا خدماتی ارزشمند در راستای توسعه و ترویج فرهنگی متعالی و مبتنی بر ارزش های والای دینی و معنوی و به عنوان سفیری توانمند برای معرفی فرهنگ و اندیشه ایران اسلامی بود و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نمی‌کرد.

رایزن فرهنگی کشورمان با بیان اینکه شهید انصاری همواره برای تحکیم وحدت و گسترش صمیمیت و دوستی بین مسلمانان تلاش می‌کرد، افزود: دوره فعالیت وی در سودان به عنوان رایزن فرهنگی گواه صادقی بر این مدعا است.

شالویی همچنین گفت: حجت‌الاسلام انصاری چه در دوره طولانی که در داخل کشور به عنوان یک مدیر برجسته فرهنگی خدمت می‌کرد و چه در خارج از کشور، تنها به کسب رضایت خدا می‌اندیشید و سعی بر آن داشت تا اسباب خرسندی حضرت معبود فراهم شود و این بهترین آرزو و آرمان او بود.

ابراهیم انصاری طی انفجارهای تروریستی که صبح سه شنبه 28 آبان ماه در مقابل سفارت ایران در بیروت به وقوع پیوست ـ و به شهادت 26 نفر و مجروحیت 146 نفر دیگر انجامید ـ به شهادت رسيد.