قزوین- خبرگزاری مهر: نماینده مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی گفت: برای رسیدن به استقلال باید اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم و رویکردمان نگاه به توانمندی های داخل کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام مرتضی حسینی روز شنبه در آئین افتتاح بیست و پنجمین نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشور که در سالن شهدای گمنام دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین برگزار شد اظهارداشت: برپایی نمایشگاه دستاوردهای هسته ای در دانشگاهها کار بسیار خوبی است که فرزندان ملت می توانند ببینند دانشمندان و دانشجویان جوان کشور چه کارهایی انجام داده اند.

وی افزود: هر قوم و جامعه ای برای تحول باید خودش تصمیم بگیرد و با اتکال به خداوند به پیروزی برسد.

حسینی بیان کرد: ما ابتدا تصمیم نداشتیم سوخت هسته ای تولید کنیم و با آلمان، ژاپن و چین قرارداد بستیم که سوخت 20 درصد را به ما بدهند اما 22 سال کشید و خودداری کردند و همین ممانعت موجب شد دانشجویان و اندیشمندان نخبه کشور تلاش کردند تا نیازمان را برطرف کنند.

غنی سازی نباید متوقف شود

این نماینده مجلس تصریح کرد: دنیای امروز استکباری است و نمی گذارند ملتها مستقل باشند لذا اگر بخواهیم غنی سازی 20 درصد را متوقف کنیم دانشمندان ما باید چکار کنند این همه زحمت کشیده شده و نباید بخاطر شکم تسلیم دیگران شویم.

حسینی یادآورشد: با دنیا هیچ مخالفتی نداریم امادر این مذاکرات خیلی عقب نشینی کرده ایم ولی باز هم بازی را به واسطه فرانسه بر هم زدند اما شما دانشجویان باید پای کار بیائید و به استقلال کشور کمک کنید.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهارداشت: اگر اقتصاد بدون نفت را تجربه کنیم و رویکردمان به داخل و توانمندی های خودمان باشد در صنعت، گردشگری، کشاورزی، علوم و فنون می توانیم کشور را به استقلال برسانیم.

حسینی یادآورشد: اگر امروز مسائل هسته ای را بپذیریم باز هم بهانه می آورند و حقوق بشر را مطرح می کنند زیرا هرگز پیشرفت ما را قبول ندارند لذا باید هوشیار باشیم و زیر بار زور نرویم  و با الهام از امام حسین(ع) ستم و زورگویی را نپذیریم.

در این مراسم حسین خلفی معاون توسعه پرتوهای کاربردی سازمان انرژی اتمی ایران از نمایشگاه دستاوردهای هسته ای کشورمان بازدید کرد.