ارومیه – خبرگزاری مهر: کشف تورهای غیر مجاز در خوی، کشف چهار قبضه اسلحه شکاری در شکارگاههای خوی به همراه رهاسازی یک قطعه سارگپه به دامان طبیعت اخبار کوتاه زیست محیطی خوی است.

به گزارش خبرنگار مهر، ماموران یگان حفاظت محیط زیست خوی حین ماموریت گشت و کنترل در منطقه شکارممنوع "زرآباد "( سد آق چای ) تورهای غیر مجاز حاشیه رودخانه را جمع آوری کردند.

محمدپور سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی در این خصوص افزود : تورهای صید ماهی از صیادان غیر مجاز در حاشیه رودخانه زرآباد کشف و نیروهای یگان حفاظت نسبت به جمع آوری و ضبط آنها اقدام کردند.

سد آق چای یکی از سد های مهم شهرستان خوی است که در منطقه شکار ممنوع زرآباد واقع گردیده و زیستگاه انواع پرندگان آبزی است.

کشف چهار قبضه اسلحه ی شکاری در شکارگاههای خوی

بر اساس اعلام محیط زیست خوی ماموران یگان حفاظت محیط زیست این شهرستان، حین ماموریت گشت و کنترل در منطقه شکارممنوع زرآباد چهار قبضه اسلحه ی شکاری کشف و ضبط کردند.

 این اسلحه ها در چهار اقدام جداگانه در شکارگاههای قورول از افراد کشف و پرونده جهت رسیدگی به دادسرای خوی ارجاع گردید.

لاز منطقه قورول از شکارگاههای مهم منطقه شکار ممنوع زرآباد میباشد که به لحاظ وجود سد آق چای و واقع شدن گدار وحوش در آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

رهاسازی یک قطعه سارگپه به  دامان طبیعت

یک قطعه سارگپه گرفتار شده در محیط شهری، توسط اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی به دامان طبیعت رها شد.

این قطعه سارگپه که در محیط شهری گرفتار شده بود، توسط افراد دوستدار طبیعت تحویل اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خوی تحویل شده و توسط این اداره رها سازی شد.

ماموران اداره محیط زیست خوی پس از بررسی وضیعت سلامتی پرنده مذکور، آن را در محیط بیرون شهر در دامان طبیعت رها سازی کردند.

" سارگپه" از جمله پرندگان حمایت شده حفاظت محیط زیست است.