کتاب «تابوی هسته‌ای» نوشته حمیدرضا امینی که اثری درباره مسائل مربوط به انرژی هسته‌ای ایران است، برای اخذ مجوز چاپ راهی وزارت ارشاد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، «تابوی هسته‌ای» عنوان کتابی است که مراحل آماده‌سازی را در انتشارات برزآفرین طی می‌کند. این کتاب تاثیر پرونده هسته‌ای ایران بر روابط آمریکا و روسیه را در دهه اخیر مورد بررسی قرار می‌دهد.

مولف این کتاب، کارشناس ارشد روابط بین‌الملل است و کتاب مورد نظر، پایان‌نامه او بوده است که با اهمیتی که داشته، قرار بر انتشار آن در قالب یک کتاب شده است.

«تابوی هسته‌ای» در ابتدا، روابط بین‌الملل را در دنیای امروز مورد بررسی قرار می‌دهد و سپس به سراغ تعریف سیاست خارجی می‌رود. ابزارهای کارکرد گفتمان در سیاست خارجی، پرونده هسته‌ای ایران از آغاز تاکنون و بحرانی که طی چند سال اخیر بر سر راه آن به وجود آمد از دیگر موضوعاتی است که در این کتاب به آن‌ها پرداخته شده است.

روند پرونده هسته‌ای ایران در دولت‌های نهم و دهم، تاثیر پرونده هسته‌ای ایران بر روابط آمریکا و سوریه و همچنین الگوی رفتاری روسیه در رفتار با ایران از دیگر مباحث این کتاب هستند. این کتاب دو هفته پیش برای گرفتن مجوز چاپ از طرف نشر برزآفرین به ارشاد ارسال شد.