کرج - خبرگزاری مهر: رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج از الزام واحدهای کارواش به رعایت ضوابط و استانداردهای زیست محیطی خبر داد و گفت: در صورت مجهز شدن واحد های کارواش به این سیستم، می توانند از پساب های تولیدی خود مجدد استفاده کنند.

فردین حکیمی در گفتگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: کارواش‌ها را می توان به عنوان یکی از آلاینده ترین فعالیت‌های انسانی برشمرد که به علت استفاده از مواد شوینده و عدم مدیریت اصولی پساب تولیدی موجب آلودگی جدی آبهای سطحی و زیرزمینی می شوند.

وی گفت: پساب کارواش ها حاوی آلاینده های و حلالهای مضری است که با ایجاد تغییرات شیمیایی در آب، آب را آلوده می کند و یکی از بخشهای آلاینده کارواش‌ها، شست ‌و شوی موتور خودرو‌ها است که طی آن روغن و گریس همراه با آب شسته شده و به منابع آبی راه می یابد.

حکیمی ادامه داد: با توجه به اهمیت این موضوع طی نشستی با مسئولان اتحادیه کارواش ها در کرج، این واحدها ملزم به رعایت ضوابط و استاندارهای محیط زیست شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج یادآور شد: در صورت مجهز شدن واحد های کارواش به سیستم تصفیه فاضلاب می توانند از پساب های تولیدی خود مجدد استفاده کنند.

وی تاثیر استفاده از سیستم تصفیه پساب تولیدی کارواش ها در حفظ محیط زیست و جلوگیری از آلودگی آن را قابل توجه دانست و افزود: با کمک این سیستم علاوه بر اینکه می توان چندین بار از پساب تولیدی بعد از تصفیه برای شستشوی خودرو ها استفاده کرد، می توان به مقدار زیادی در مصرف آب نیز صرفه جویی و هزینه های خرید آب و مشکل دفع پساب را به حداقل رساند.