کتاب «مرجع کشاورزی، دام، طیور و آبزیان» به عنوان بانک اطلاعات فعالان این صنعت در حال تهیه و تدوین است.

به گزارش خبرنگار مهر، با توجه به اهمیت محصولات کشاورزی و دامی به عنوان بستر اصلی تأمین امنیت غذایی جامعه و ایجاد فـرصت‌های شـغلی و کمک به رشد اقتصادی کـشور، کتاب «مرجع کشاورزی، دام، طیور و آبزیان» بعنوان بانک اطلاعـات فعالان این صنعت با همکاری دفتر ساماندهی و توانمندسازی کشاورزی اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی ایران و تمامی تشکلهای صنفی مرتبط در حـال تهیه و تدوین است.

اطلاعات این کتاب که در مراحل نهایی آماده‌سازی جهت انتشار در آذرماه است، از سـراسر کشور گردآوری و در گروه‌های زیر طبقه بندی شده است:

کشاورزی: ارگانیک، مجتمع کشت و صنعت، گلخانه، کود، سموم، بذر، نهال و نشاء زینتی، ادوات و ماشین آلات، خرما، پسته، قارچ، خشکبار، سردخانه، سیستم آبیاری، فضای سبز، مکانیزاسیون، روغن‌کشی، کلینیک گیاه پزشکی و تعاونی ها.

دام: کشتارگاه صنعتی، سردخانه، ادوات و ماشین آلات و تعاونی‌ها. طیور: مرغ اجداد، مادر، جوجه یک روزه (گوشتی و تخمگذار)، شترمرغ، کشتارگاه صنعتی، ادوات و ماشین آلات، کشتارگاهی، تهویه و تعاونی‌ها. آبزیان: ماهیان گرمابی، سرد آبی، خاویاری، میگو، صیادی و تجهیزات و ماشین آلات. دارو، خوراک و مکمل: آبزیان، دام و طیور، ماشین آلات، پخش، کلینیک، داروخانه و آزمایشگاه.

شرکتها و موسسات فعال در بخش‌های فوق می‌توانند در فرصت کوتاه باقیمانده، نسبت به درج اطلاعات در این کتاب اقدام کنند.