رئیس فدراسیون بسکتبال با اشاره به بازگشت سرمربی تیم ملی به ایران در مورد اولویت‌های کاری که باید طی مدت زمان حضور وی در ایران به آنها رسیدگی شود، گفت: قبل از هر چیز باید به وضعیت قرارداد مهمد بچیروویچ رسیدگی کنیم تا بتوانیم با نهایی کردن آن به دیگر کارهای مان که مربوط به برنامه ریزی برای تیم ملی است، رسیدگی کنیم.

محمود مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با یادآوری اینکه هنوز فدراسیون بسکتبال قرارداد جدید خود با مهمد بچیروویچ به عنوان سرمربی تیم ملی را به سرانجام نرسانده، گفت: بچیروویچ بامداد امروز به کشور بازگشت تا مدت زمانی را در ایران باشد. طی مدتی که وی در کنارمان خواهد بود باید به یکسری از کارها رسیدگی کنیم که مهمترین آن رسیدگی به وضعیت قرارداد وی و نهایی کردن آن است.

وی تصریح کرد: اینکه قرارداد جدید همکاری با مهمد بچیروویچ چگونه و برای چه مدت زمانی منعقد شود،  اصلا مشخص نیست. باید با بچیروویچ در این زمینه صحبت کنیم سپس در مورد آن تصمیم بگیریم. آنچه مسلم است اینکه فدراسیون بسکتبال تمایل به ادامه همکاری با بچیروویچ دارد و این مربی هم آمادگی خود را برای ادامه این همکاری اعلام کرده است. اما به هر حال انعقاد قرارداد جدید نیازمند مطرح شدن صحبت‌ها و حرف‌هایی فراتر از علاقمندی برای ادامه همکاری است.

"یعنی ممکن است که نتیجه مذاکرات انجام شده با بچیروویچ این شود که با او قرارداد همکاری امضا نشود"؟، مشحون در پاسخ به این پرسش گفت: نمی‌توانم هیچ پاسخی به این پرسش بدهم. باید با بچیروویچ صحبت کنیم سپس در مورد قرارداد وی تصمیم گیری کنیم. هیچ چیز مشخص نیست.

رئیس فدراسیون بسکتبال در مورد دیگر اولویت‌های کاری که باید با حضور بچیروویچ به آنها رسیدگی شود، یادآور شد: بعد از نهایی شدن قرارداد بچیروویچ باید در مورد  آماده‌سازی تیم ملی و حتی دیگر تیم‌ها در سایر رده‌ها نشست‌های لازم را داشته باشیم تا به برنامه‌ای جامع برای آماده سازی آنها برسیم. به خصوص در مورد تیم ملی که مسابقات مهم جهانی را در پیش دارد.

"پیش از این گفته بودید که مذاکراتی با برخی کشورها جهت برپایی اردو یا شرکت در تورنمنت بین‌المللی آنها انجام شده است. این مذاکرات تا به امروز نتیجه‌ای نداشته است"؟،وی به این پرسش اینگونه پاسخ داد: فدراسیون بسکتبال با کشورهایی که مورد نظرش بود مذاکراتی داشت. همزمان بچیروویچ هم با وجودیکه در مرخصی به سر می‌برد، مذاکراتی در این زمینه با برخی کشورها داشت اما هنوز هیچ برنامه‌ای قطعی و نهایی نیست. 

مشحون تاکید کرد: در واقع برنامه‌های کلی ما برای آماده سازی تیم ملی و اینکه این تیم پیش از شرکت در مسابقات جهانی اردوهایی در کشورهایی اروپایی داشته باشد یا در برخی تورنمنت‌های اروپایی شرکت کند، مشخص است اما واقعیت این است فعلا هیچ برنامه‌ای برای تیم ملی نداریم چون تمام اینها در حد حرف و مذاکره مطرح شده و هیچ یک نهایی نشده است.

رئیس فدراسیون بسکتبال گفت: گذشته از همه اینها فعلا نمی‌توانیم هیچ برنامه‌ای را برای تیم ملی نهایی کنیم. به هر حال وزیر ورزش و جوانان تازه آغاز به کار کرده است. باید ببینم آقای وزیر برای بسکتبال با توجه به رویداد مهمی که در پیش دارد چه تسهیلات و موقعیتی را فراهم می‌کند سپس بر اساس آن کارمان را برای نهایی کردن برنامه‌ها آغاز کنیم.

به گزارش مهر، تیم ملی بسکتبال که در مسابقات اخیر جام ملت‌های آسیا به عنوان قهرمانی دست یافت باید سال آینده در مسابقات جهانی اسپانیا شرکت کند.