مشهد - خبرگزاری مهر : نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: پایه و اساس توسعه در گرو تولید است و متاسفانه ما این شعار را مداوم تکرار می‌کنیم و در عمل نشانی از این باور در بسیاری از بخش ها دیده نمی شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، غلامحسین شافعی اظهارکرد: از اقتصادی که با رشد منفی 5 درصد رو به رو است، نمی‌توان انتظار معجزه ناگهانی را داشت و دولت اگر تلاش کند تا سال 93 رشد  اقتصادی منفی 5 درصدی را به صفر برساند خیلی هنر کرده است.

رئیس اتاق مشهد ادامه داد: تصمیمات نادرستی که در گذشته در زمینه تولید و تجارت گرفته شده است اثرات خود را کم کم بیشتر آشکار نشان می‌دهد  ولی مدتی زمان می برد تا این اثرات از بین برود .

وی با تاکید بر این که دولت می‌خواهد کار جهشی را در ارتباط با تولید انجام دهد اما توان این حرکت را در حال حاضر ندارد، تصریح کرد: در این که دولت واقعا به این قضیه معتقد است و وزرای این حوزه و تیم اقتصادی دولت آگاه بر مشکلات هستند اما امکانات دولت نسبت به گذشته به مراتب کاهش پیدا کرده است.

شافعی گفت: دولت دچار گرفتاری‌های شدید مالی است و باید به این نکته مهم توجه داشت و به همین دلیل باید کمک کنیم تا دولت از ناتوانی خارج شود و بتواند اقدامات عاجل انجام دهد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران و رئیس اتاق مشهد همچنین با اشاره به این که صنعت بیمار بد حالی است تصریح کرد: از یک مریض بد حال نباید انتظار شادمانی داشت و در مورد مسائل اقتصادی کشور هم تا زمانی که شادمانی و پویایی را به صنعت برنگردانیم، وضع اقتصاد ما تغییر چندانی نخواهد کرد.

شافعی ادامه داد: پایه و اساس توسعه در گرو تولید است و متاسفانه ما این شعار را مداوم تکرار می کنیم و در عمل نشانی از این باور در بسیاری از بخش‌ها دیده نمی‌شود.

وی ادامه داد: راهکار برون رفت تولید از وضعیت موجود با اقدام‌های قبلی امکان‌پذیر نیست و ما نیاز به یک سری اقدامات اورژانسی برای نجات تولید داریم تا در فضایی تعاملی و با کمک خود تولید کنندگان به راه حل‌های قابل قبول تر و نتیجه بخش‌تر برسیم.