محمد حسین نیرومند که از جمله کاریکاتوریست های حوزه مقاومت است با اشاره به اینکه تولید آثار جدید و ایجاد خلاقیت در هنرمندان از جمله تاثیرات جشنواره هنر مقاومت است عنوان کرد هنرمندان خارجی برای حضور در این رویداد هنری مشتاق شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسین نیرومند از هنرمندان شرکت کننده در دوره پیشین جشنواره هنر مقاومت، در ارتباط با برگزاری این جشنواره گفت: جشنواره هنر مقاومت فرصتی برای ارائه انواع و شکل های مختلف مقاومت در جهان است که در قالب هنر تجلی پیدا می کند.

وی درباره تاثیر جشنواره در فرهنگ سازی مفهوم مقاومت بیان کرد: در مقوله تاثیرات برپایی جشنواره ای چون هنر مقاومت، برگزاری جشنواره یک بخش و استفاده از ظرفیت هایی که در قالب جشنواره ایجاد می شود، یک مبحث دیگر است. تمام تلاش ما نباید صرفا به برپایی جشنواره معطوف شود، بلکه بهتر است زمینه برای گسترش آثاری که ارائه شده است مهیا شود تا شاهد تاثیرگذاری هر چه بیشتر جشنواره باشیم.

این هنرمند کاریکاتوریست درادامه افزود: معتقدم فراهم کردن شرایط لازم برای ارائه آثار در کشورهای اسلامی و در سطح ملی یعنی در  شهر ها و شهرستان ها یکی از مواردی است در تاثیرگذاری جشنواره ها نقش مهمی دارد.

وی درباره آگاهی‌بخشی به هنرمندان خارجی شرکت کننده در جشنواره هنر مقاومت، از مقاومت هشت ساله ایران اظهار کرد: پس از کاهش یافتن جریان هنر انقلابی  که بر اثر خاموش شدن فعالیت های کشورهای بلوک شرق بوجود آمد، خلا زیادی در حوزه هنر ایجاد شد که با برپایی جشنواره ای چون هنر مقاومت این کاستی و کم توجهی طی چند سال اخیر پر شده به طوریکه هنرمندان دیگر کشور ها برای حضور در آن مشتاق شده اند.

نیرومند همچنین با اشاره به تعاملی که برپایی جشنواره میان هنرمندان شرکت کننده بوجود می آورد، عنوان کرد: بخشی از آموزش های نظری، آموزش های دیداری است که با عنوان مشق نظری از آن یاد می کنیم  و این بدین معنا است که با دیدن و آشنایی با کارها، تکنیک ها و متدهای دیگر هنرمندان می توانیم کیفیت آثار را ارتقا دهیم.

سومین جشنواره جهانی هنر مقاومت به دبیر کلی حبیب اله صادقی از 5 آذر ماه در 12 رشته گوناگون شامل نقاشی، پژوهش ، طراحی و چاپ دستی، نگارگری، خط-نقاشی، تصویرسازی، پوستر، عکاسی، کاریکاتور، طرح‌های حجمی، انیمیشن، هنرهای جدید و مفهومی برگزار می‌شود.