قم - خبرگزاری مهر: مدیر پرورشی مرکز مدیریت حوزه های علمیه خواهران از برگزاری جشنواره سراسری قرآن کریم ویژه حوزه علمیه خواهران اسفند ماه جاری در قم خبر داد.

حجت الاسلام سید حسن حسینی پناه در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در راستای برگزاری جشنواره قرآن کریم هشتمین دوره مسابقات سراسری قرآنی کریم ویژه حوزه علمیه خواهران در حوزه های علمیه خواهران برگزار می شود.

وی بیان داشت: در حال حاضر مسابقه قرآن کریم در پنج رشته قرائت، ترجمه، حفظ موضوعی و ترتیبی و تفسیر در مدارس علمیه خواهران برگزار می شود و بهمن ماه جاری نیز منتخبان آن در مرحله استانی رقابت خواهند کرد.

مدیر پرورشی حوزه‌های علمیه خواهران عنوان کرد: کسانی که 85 درصد امتیاز را در مرحله مدرسه‌ای کسب کنند به مرحله استانی راه خواهند یافت و منتخبان مرحله استانی اسفند ماه جاری رقابت می‌کنند.

حجت الاسلام حسینی پناه تصریح کرد: در این دوره از مسابقات در هر رشته 6 تا هشت نفر در جشنواره سراسری قرآن کریم تجلیل می شوند.

یکسان سازی شیوه داوری در مسابقات قرآن

وی با اشاره به برگزاری دوره تربیت داور حوزه های علمیه خواهران ابراز داشت: دوره تربیت داور مسابقات قرآن کریم سالانه دو مرتبه و با هدف یکسان سازی شیوه داوری در مدارس و استفاده از داوران حوزوی در مسابقات قرآن کریم برگزار می‌شود.

مدیر پرورشی حوزه های علمیه خواهران عنوان کرد: این دوره امسال نیز با حضور 30 نفر از مربیان قرآن حوزه علمیه خواهران از 14 استان کشور برگزار شد.

وی افزود: تاکنون 186 داور مسابقات قرآن کریم از معاونت فرهنگی و تربیتی حوزه علمیه خواهران مجوز دریافت کرده اند.

اعلام فراخوان مقاله نویسی و اثر ادبی

حجت الاسلام حسینی نژاد در بخ دیگری از سخنان خود اظهار کرد: از دیگر برنامه های این جشنواره شرکت فعال در فراخوان مقاله نویسی در دو محور حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی از منظر قرآن و عترت است.

فراخوان اثر ادبی و هنری و نرم افزار نیز در موضوعات قرآنی اعلام شده است و آخرین زمان ارسال آثار نیمه آذر ماه جاری است.

مدیر پرورشی حوزه های علمیه خواهران یادآور شد: مقالات و آثار برتر نیز در جشنواره سراسری قران کریم که اسفند ماه جاری برگزار می شود، تجلیل می شوند.