جایزه وینتون که از سوی انجمن سلطنتی بریتانیا اهدا می‌شود، شان کارول را به عنوان برنده خود معرفی کرد. 

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از بوک ترید، جایزه انجمن سلطنتی وینتون که به کتاب‌های علمی تعلق می‌گیرد، شان کارول را برای کتابی با عنوان «ذرات در پایان جهان» به عنوان برنده خود در سال 2013 انتخاب کرد.

به این ترتیب وی به عنوان برنده جایزه این رقابت به مبلغ 25 هزار پوند انتخاب شد.

جایزه وینتون که به کتاب‌های علمی تعلق می‌گیرد با حضور دارا ابوراین کمدین تلویزیونی به عنوان میزبان مراسم معرفی برنده امسال، مهمترین جایزه برای کتاب علمی عامه پسند محسوب می‌شود.

در این کتاب نویسنده به بررسی زندگی هیگس بوسون می پردازد. وی گفت کشش زیادی نسبت به هزاران فیزیکدانی دارد که با دانش خود زندگی میلیون‌ها نفر از مردم جهان را هر روز دگرگون می‌کنند.

شان کارول که به عنوان فیزیکدانی تئوری، مجری برنامه‌های علمی تلویزیونی و نویسنده شناخته می شود، جایزه 25 هزار پوندی خود را از دست سر پل نرس برنده جایزه نوبل و رییس انجمن سلطنتی دریافت کرد.

پنج کتاب دیگری که نامزد دریافت این جایزه بودند شامل «حس پرنده» نوشته تیم برکهد از انتشارات بلومزبری، «سلول‌های تمدن» نوشته انریکو کوئن از انتشارات دانشگاه پرینستون، «قطعات نور» نوشته چارلز فرنیهو از انتشارات پروفایل، «کتاب تصویر بودن» نوشته کاسپار هندرسون از انتشارات گرانتا و «اقیانوس زندگی» نوشته کالوم رابرتز از انتشارات آلن لین در مرحله نهایی آن بودند.

این جایزه از سال 1988 از سوی انجمن سلطنتی بریتانیا اهدا می‌شود.