سرمربی اسلوونیایی تیم ملی بسکتبال با تاکید بر اینکه دغدغه‎اش قرارداد نیست چون هیچ مشکلی برای ادامه همکاری با بسکتبال ایران ندارد، گفت: به قدری بابت این موضوع خیالم راحت بود که طی این مدت پیگیر برنامه‌های آماده سازی تیم ملی و انجام مذاکره با کشورهای اروپایی بودم در حالیکه در مرخصی به سر می‌بردم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهمد بچیروویچ که بیش از دو ماه به مرخصی رفته بود برای هماهنگ کردن یکسری برنامه‌ها در مورد آماده‌سازی تیم ملی جهت حضور در پیکارهای جهانی اسپانیا بامداد سه‌شنبه به ایران بازگشت. قرار است بچیروویچ طی مدت زمان حضور در ایران در رابطه با زمان آغاز اردوی تیم ملی، چگونگی پیگیری آن و حتی اردوهای برون مرزی نشست‌هایی را با مسئولان فدراسیون و سازمان تیم‌های ملی داشته باشد. 

البته به نظر می‌رسید که روشن شدن وضعیت قرارداد اولین دغدغه‌ بچیروویچ برای رسیدگی به آن در سفر به ایران باشد اما این مربی اسلوونیایی می‌گوید بابت ادامه همکاری هیچ مشکلی ندارد و می‌خواهد برای مسابقات جهانی نیمکت ایران را حفظ کند.

سرمربی تیم ملی بسکتبال به پرسش‎های خبرنگار مهر اینگونه پاسخ داد:

* اولویت‌های شما طی مدتی که در ایران خواهید بود، رسیدگی به چه کارها و برنامه‌هایی است؟

- باید با مسئولان فدراسیون صحبت کنم چون می‌خواهم در مورد آماده سازی تیم ملی و چگونگی برنامه‌های مربوط به آن به نتیجه برسم. قطعا فدراسیون علاوه بر تیم ملی که باید در مسابقات جهانی شرکت کند دغدغه آماده سازی تیم‌های اعزامی به مسابقات دیگر را هم دارد اما بهتر است هرچه زودتر وضعیت تیم ملی و برنامه‌های آن را مشخص کنیم.

* فکر می‌کردیم بحث قرارداد اولین مسئله‌ای باشد که بخواهید به آن رسیدگی کنید؟

- قرارداد من با فدراسیون بسکتبال تا سال 2015 است!

* اما گفته شده بود که قرارداد همکاری شما با فدراسیون بسکتبال تمام شده و برای ادامه همکاری نیاز به تمدید است؟

- قرارداد من با بسکتبال ایران تا سال 2015 است اما طبق آنچه توافق شده، اجرای آن در هر دوره منوط به شرایط دو طرف است. حالا هم باید در رابطه با ادامه همکاری از مسئولان فدراسیون بپرسید نه من؛ چون من هیچ مشکلی برای ادامه کار در ایران ندارم. الان هم آمده‌ام تا وضعیت برنامه‌های تیم ملی را مشخص کنم نه قرارداد خودم را چون من مشکلی برای ادامه کار در ایران ندارم.

بچیروویچ پس از قهرمان کردن تیم ملی بسکتبال در آسیا به فکر آماده‌سازی این تیم برای مسابقات جهانی است

* یعنی برای ادامه کار در بسکتبال ایران هیچ شرط و شروطی ندارید که فدراسیون بسکتبال را بر سر دو راهی قرار دهد؟

- ببینید دولت ایران تغییر کرده و حالا فرد جدیدی (وزیر) مسئولیت ورزش را بر عهده گرفته است. این تغییرات شاید برای مسئولان فدراسیون مهم باشد و حتی در تصمیم‌گیری‌های آنها تاثیرگذار وگرنه من می‌خواهم در ایران بمانم و کارم را با تیم ملی دنبال کنم. هیچ مسئله خاصی هم ندارم. از نظر من هیچ مشکلی برای حضورم در مسابقات جهانی نیست و روی نیمکت تیم ایران در این مسابقات خواهم نشست. این یعنی اینکه دغدغه‌ای بابت قرارداد و اینگونه مسائل ندارم. 

* با این اوصاف حتما طی این مدت پیگیر برنامه‌های آماده سازی تیم ملی بودید؟

- بله؛ من در ایران نبودم و مثلا به مرخصی رفته بودم اما دغدغه‌ام تیم ملی ایران بود. برای اینکه شرایط برگزاری اردوی برون مرزی یا حضور در تورنمنت‌های معتبر فراهم شود مذاکراتی هم انجام دادم.

* در این زمینه با چه کشورهایی مذاکره داشتید و به چه نتایجی رسیدید؟

- ایتالیا، اسلوونی، کرواسی و اوکراین کشورهایی بودند که طی این مدت مذاکرات زیاد و البته خوبی با آنها داشتم. نتیجه این مذاکرات بعدا مشخص خواهد شد.

* اردوی تیم ملی را چه زمان آغاز می‌کنید؟

- نمی‌دانم؛ برای مشخص کردن زمان آغاز اردوی تیم ملی باید به دیگر برنامه‌های سازمان تیم‌های ملی و کلا فدراسیون هم توجه داشته باشیم. به هر حال تعیین این زمان به مسابقاتی مانند رقابت‌های وابا هم بستگی دارد یا مسابقات کاپ آسیا که به احتمال زیاد تیم "ب" در آن شرکت می‌کند.

* از نظر خودتان برای آغاز اردوی تیم ملی چه زمانی بهتر است؟

- زمانی که بتوان استفاده مفید از آن کرد. هر چه زودتر کار را شروع کنیم بهتر است اما هر کاری باید با منطق و اصول و برنامه ریزی انجام شود.

* قطعا برای انتخاب بازیکنان دعوت شده به دور جدید تمرینات باید لیگ را زیر نظر بگیرید؟

- چاره‌ای جز این ندارم. اگر هم نتوانم تمام لیگ را ارزیابی کنم، بخشی از آن به خصوص مراحل حساس را از نزدیک پیگیری خواهم کرد. ضمن اینکه مربیان تیم ملی هم خودشان درگیر لیگ هستند و قطعا وضعیت بازیکنان را بررسی خواهند کرد.

* شما پیش از این بوبان میتف را به عنوان همکار در کادر فنی داشتید که بنا به دلایلی از این کادر جدا شد. برای ادامه کار در تیم ملی بسکتبال قصد اضافه کردن مربی خارجی جدید ندارید یا اینکه با مربیان ایرانی (مهران شاهین طبع و صفا علی کمالیان) ادامه کار می‌دهید؟

- مشکلی برای همکاری با مربیان ایرانی ندارم و حتی از این بابت خیلی هم راضی هستم. فکر می‌کنم با همین همکاران که در جام ملت‌های آسیا هم نتیجه گرفتیم، کار را دنبال کنم.

* تا چه زمان در ایران می‌مانید؟

- نمی‎دانم؛ مدتی اینجا هستم اما اینکه چه زمان ایران را ترک کنم و جه زمان دوباره بازگردم اصلا معلوم نیست. برنامه‌های تیم ملی مشخص شود، زمان رفت و آمدهای من هم مشخص خواهد شد.