اراک - خبرگزاری مهر: مدیرکل کتابخانه های استان مرکزی تعداد امانت گیران کتاب در استان را سالانه یک میلیون و 160 هزار نفر دانست و گفت: باید تا پایان برنامه پنجم توسعه بیش از 600 هزار نفر به این تعداد اضافه شود و به یک میلیون و 700 هزار نفر برسد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حسین مطیعیˈ در جلسه مشترک انجمن نهاد کتابخانه و نهمین نشست کمیته نهضت مطالعه مفید استان مرکزی عصر سه شنبه در اراک برگزار شد افزود: اکنون 77 کتابخانه عمومی و مشارکتی در استان مرکزی فعالیت می کند که از این تعداد 29 کتابخانه در شهرستان اراک و مابقی در نقاط مختلف استان فعال است.

وی با اشاره به اینکه، 374 ایستگاه مطالعه در بیمارستان ها، درمانگاه ها، مساجد، ترمینال ها و نانوایی های استان دایر شده است افزود: بر اساس تاکید برنامه های توسعه ای، بخش کتاب کودکان باید جدا شود که در استان در 49 کتابخانه استان این تمر محقق شده است و تا پایان برنامه پنجم توسعه این اقدام در همه کتابخانه ها باید صورت گیرد.

مطیعی سرانه مطالعه در استان مرکزی را بیش از 78 دقیقه دانست.

نهادینه کردن فرهنگ مطالعه ضروری است

 

 

 

استاندار استان مرکزی هم در این نشست بر نهادینه شدن فرهنگ مطالعه در جامعه تاکید کرد و آن را  راهی برای پیشرفت هر چه بیشتر در عرصه های مختلف دانست.

محمد حسین مقیمی، روز سه شنبه در پنجاه و چهارمین نشست مشترک نهاد کتابخانه های عمومی و نهمین نشست کمیته نهضت مطالعه مفید استان مرکزی که در اداره کل کتابخانه های استان مرکزی برگزار شد، گفت: نهادینه شدن فرهنگ مطالعه به عنوان یک ارزش در جامعه است که همه باید در راستای تحقق این امر تلاش کنند.

وی با بیان اینکه تحقق این امر راهی برای پیشرفت جامعه در عرصه های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی در دنیا است، افزود: مطالعه دانش و آگاهی افراد را ارتقا بخشیده و سبب رشد و تکامل می شود.

مقیمی ادامه داد: فرهنگ مطالعه باید در میان اقشار مختلف به ویژه در بین نسل جوان و نوجوان که آینده سازان ایران اسلامی و مدیران فردا هستند ترویج یابد.

وی بالا بودن سرانه مطالعه در کشور را بیانگر توسعه یافتگی و پیشرفت آن جامعه دانست و گفت: مسوولان فرهنگی باید در راستای ترویج این مهم در جامعه بیش از پیش تلاش کنند.