نماینده اردکان با بیان اینکه پيدايش فضاي اميد و اعتماد به نفع همه حتی مخالفان دولت است، گفت: اگر مخالفين افراطي حداقل به ادعاهاي گذشته خودشان وفادار باشند و همزباني و هم‌ندايي با صهيونيست ها و براندازان را دليلي بر نادرستي مواضعشان بدانند آن وقت به خوبي مي توانند متوجه شوند كه نگراني‌هاي آنها از اين ثبات و آرامش كشور و سياست تشنج‌زدايي بيهوده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر محمدرضا تابش نماینده اردکان در جلسه علنی روز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی که پس از سخنان ظریف و گزارش وی به نمایندگان از مذاکرات ژنو، در صحن علنی سخنرانی کرد، گفت: تشكر از رئیس جمهور محترم كه به اين توصيه مهم قرآني عمل نمود و هدايت كار در دستگاه ديپلماسي را به اهلش واگذار كرد و آنها نيز به شايستگي توانستند تحولي شگرف در عرصه ديپلماسي بين‌المللي ايران به وجود آورند و تقدير از رهبر معظم انقلاب اسلامي كه نه تنها چارچوب اين سياست را مورد تاييد و حمايت قرار دادند بلكه به روند و نتيجه اجراي آنهم مهر تاييد زدند.

وی ادامه داد: اذعان قدرتهاي جهاني به حق غني سازي ايران، عدم تشديد تحريم هاي ظالمانه، كاهش برخي تحريم ها كه باعث گشايش در اقتصاد كشور و وضعيت معيشتي مردم خواهد شد و مهمتر از همه افزايش جوّ اميد در افكار عمومي كار ارزنده ظريف و همكارانش بود كه اين ظرفيت نهفته در فرهنگ غني ايران اسلامي را عينيت بخشيد و ثابت كرد كه بر پايه گفتگو و مذاكره و تفاهم، مي توان براي كشور فرصت آفريد.

تابش با بیان اینکه اقدامات دولت در موضوع هسته ای جای قدردانی فراوان دارد، گفت: در دولتي كه محور برنامه هاي خود را عقلانيت و تدبير قرار داده، ديپلماسي ما بجاي شعار و تشنج آفريني بر پايه عقلانيت، فنون و مهارتهاي ديپلماتيك و تفاهم و تعامل سازنده با جهان، بجاي تهديد براي كشور فرصت آفريد. بدين معني كه براي مردم و نخبگان و هم براي جهانيان اين علائم را به نحوي نشان داد كه روند بهبود وضعيت كشور آغاز شده است يعني نگراني، دلشوره و اضطراب و بي اعتمادي كه منجر به پيدايش تهديدهايي براي كشور مي شد جاي خود را به اميد داده است.

نماینده اصلاح طلب مجلس ادامه داد: در واقع اين اميد كه پس از انتخاب دكتر روحاني در مردم پيدا شد و با اين اقدام نيز افزون تر گرديد فضاي مناسبي براي فعاليتهاي دولت ايجاد كرده و دولت با اينرسي(نيروي محركه) اميد و اعتماد مردم به جلو خواهد رفت و انشاءالله بر مشكلات فائق خواهد آمد. وجود اين اينرسي نه تنها يك نعمت براي دولت بلكه براي كل نظام و همه كشور است.

تابش گفت: پيدايش اين فضاي اميد و اعتماد به نفع همه است. حتي مخالفين دولت. و من به آنها اطمينان مي‌دهم نگران هيچ چيز نباشند. اگر مخالفين افراطي حداقل به ادعاهاي گذشته خودشان وفادار باشند و همزباني و هم‌ندايي با صهيونيست ها و براندازان را دليلي بر نادرستي مواضعشان بدانند آن وقت به خوبي مي توانند متوجه شوند كه نگراني‌هاي آنها از اين ثبات و آرامش كشور و سياست تشنج‌زدايي بيهوده است.

نماینده اردگان خاطرنشان کرد: در فضاي به وجود آمده از اين آرامش، آنها هم برنده مي شوند زيرا در فضاي اميد و اعتماد بهتر مي‌توانند مخالفت كنند مگر آنكه منافعي در كار باشد كه مردم از آن بي اطلاع‌اند و با تشنج آفريني و كوبيدن بر طبل جنگ آن منافع محقق مي شود.

وی گفت: در عين حال عليرغم كسب اين موفقيت مهم، نبايد با شتاب زدگي منتظر آثار و تبعات آني باشيم. بايد براي ادامه كار تدبير كنيم و اميدوار باشيم. نه خوشبين باشيم و نه بدبين. اميدواري به معناي واقع بيني است. راه طولاني است. توافق ژنو آغاز راهي سخت و بلند است براي عادي سازي روابط و بازگشت پرونده هسته اي ايران از شوراي امنيت به آژانس انرژي اتمي و در اين مسير بايد همه دست به دست هم دهيم و از هرگونه ناكامي آن جلوگيري كنيم. بايد به دنيا نشان دهيم كه ايران به دنبال سلاح هسته اي نيست و هم از واگذاري حقوق ملت، از جمله حق غني سازي عدول نخواهد كرد.

تابش افزود: مطلب درس آموز ديگر در اين قضيه ارائه گزارش مستقيم به مردم توسط دكتر ظريف، بدون دستكاري و تاخير بود كه با استفاده مطلوب از تكنولوژي روز، مديريت اخبار هسته اي را از انحصار كساني كه با تحليلهاي يكجانبه ممكن بود قلب واقعيت كنند، خارج كرد.

وی گفت: گزارش دهي متعهدانه، شفاف و سريع و صريح به مردم، افكار عمومي را به خود جلب كرد و اعتماد آفرين شد.

تابش در پایان نیز خاطرنشان کرد: نكته آخر اينكه با توجه به كسب اين دستاورد بزرگ در عرصه بين المللي كه تجربه موفق استفاده از اهرم گفتگو و مذاكره را متجلي ساخت، مي خواهم عرض كنم همانگونه كه با دشمنان خارجي مذاكره كرديم و نتيجه بخش بود باب مذاكره با موثرين در انقلاب و دوستان داخلي كشور را با استفاده از اين فرصت تاريخي باز كنيم و به دلتنگي ها و كدورت ها خاتمه دهيم تا اختلاف درون كشور و بين دوستداران انقلاب به همدلي و انسجام مبدل گردد و هم گامهاي بعدي را با اذعان به اين واقعيت كه تحولات سياست خارجي از تحولات داخلي كشورها تاثير مي پذيرد، بهتر و محكمتر برداريم. انشاءالله تدابير كارساز و هوشمندانه رهبري معظم انقلاب اسلامي كه عمود خيمه انقلاب هستند و هدايتگر جامعه و مردم؛ اين خواست و آرزو را محقق خواهد كرد.