محمود خسروی وفا در مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک توفیقات جامعه ورزشی جانبازان و معلولان را مرهون بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران دانست.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم بزرگداشت هفته پارالمپیک امروز پنجشنبه با حضور مسئولان کمیته ملی  پارالمپیک و جمعی از قهرمانان پارالمیک و جهان در مرقد حضرت امام خمینی (ره) آغاز شد. حاضران در مراسم سپس با حجت الاسلام سید حسن خمینی یادگار امام (ره) دیدار کردند.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک در ابتدای مراسم گفت: در ابتدای جنگ تحمیلی و زمانی که رزمندگان مجروح می شدند و از جبهه باز می گشتند وقتی خواستار این می شدیم که در رقابتهای ورزشی حضور پیدا کنند آنها می‌گفتند پس از بهبودی هر چه سریع‌تر به جبهه های جنگ حق علیه باطل بازگردند اما پس از مدتی سرانجام پذیرفتند که در عرصه ورزش هم به نوعی می‌توانند  برای کشور افتخارآفرین باشند.

خسروی وفا افزود: والیبال نشسته ایران در سال 61 موفق شد بر سکوی قهرمانی بنشیند. از آن زمان تاکنون تیم والیبال نشسته ایران در 8 دوره رقابتهای جهانی حضور پیدا کرده که در شش دوره قهرمان شده است و دو نایب قهرمانی کسب کرده است. والیبالیست های ایران همچنین در 7 دوره بازیهای پارالمپیک، 5 قهرمانی و 2 نایب قهرمانی کسب کردند.

وی در ادامه گفت: پس از آن با حمایت دولت و مجلس و فرمایشات مقام معظم رهبری، دیگر رشته‌های جانبازان و معلولان توسعه پیدا کرد و بچه های ما موفق شدند در میدان‌های بین‌المللی موفقیت کسب کنند که این به نوعی نفس مسیحایی حضرت امام (ره) است.

رئیس کمیته ملی پارالمپیک افزود: بچه های جانباز و معلول ما آخرین بار در پارالمپیک 2012 لندن در بین 160 کشور جهان یازدهم شدند. اسم کاروان ایران در این دوره از بازیها رئیسعلی دلواری بود که موفق شدند در بازیهای پارالمپیک موفقیت کسب کنند.

وی در پایان در خصوص بزرگداشت هفته پارالمپیک اظهار داشت: امروز در سراسر کشور ورزشکاران معلول ما در گلزار شهدا حضور پیدا کرده و با شهدای جنگ تحمیلی تجدید میثاق می‌کنند. خوشحالیم از اینکه خدمت یادگار حضرت امام هستیم و امیدواریم که در سال‌های آینده بر میزان موفقیت‌های ما افزوده شود.