بجنورد - خبرگزاري مهر: مديركل گمرك خراسان شمالي گفت: از ابتداي امسال تاكنون 25 پرونده قاچاق كالا در گمرك استان تشكيل شده است.

جواد جعفري در گفتگو با خبرنگار مهر، از ابتداي امسال تا پايان آبان ماه 25 پرونده قاچاق كالا به ارزش يك ميليارد و 396 ميليون و 839 هزار ريال در گمرك خراسان شمالي تشكيل شده است.

وی با بیان اینکه تعداد پرونده‌های قاچاق در گمرک خراسان شمالی به نسبت مدت مشابه پارسال 32 درصد افزايش داشته است، افزود: از نظر ارزش ريالي نيز ارزش پرونده هاي قاچاق تشكيل شده در گمرك استان در مدت مذكور به نسبت سال پيش چهار درصد افزايش دارد.

جعفري يادآور شد: در مدت مشابه پارسال 19 پرونده قاچاق به ارزش يك ميليارد و 343 ميليون و 16 هزار ريال تشكيل شده بود.

به گفته وي از ابتداي امسال تاكنون اغلب کالاهای قاچاق در گمرك خراسان شمالي شامل موتورسیکلت، مشروبات الکلی، انبه، چرخ خیاطی و .. . بود.

مدیرکل گمرک خراسان شمالی در ادامه به فعالیت‌های این نهاد در زمينه ورود و خروج امانات پستی به كشور پرداخت و گفت: از ابتداي امسال تاكنون 116 بسته پستی از طریق این گمرک وارد و 115 بسته نیز از کشور خارج شده است.

به گفته جعفري در اين مدت بسته‌های ورودی به خراسان شمالي از طريق گمرك استان شامل پوشاک، تبلت، شکلات، دارو و ... و بسته‌های خروجی نیز بیشتر شامل پسته، زعفران، آلو، خشكبار و... بوده که اغلب این بسته‌ها از کشورهاي انگلستان، فرانسه، آمریکا، نروژ و سنگاپور وارد و یا به آن کشورها صادر شده اند.

به گزارش خبرنگار مهر، گمرك خراسان شمالي از بهمن ماه سال 87 با حضور معاون اول رياست جمهور فعاليت خود را آغاز كرده و سايت جديد آن نيز ارديبهشت ماه سال جاري با حضور عباس معمارنژاد؛ رئیس کل گمرک ایران  در زمینی به مساحت پنج هکتار رسما افتتاح شد.