با بهره برداری مجدد از کارخانه تولید گوگرد دانه‌بندی شده پالایشگاه گاز ایلام با ظرفیت 600 تن در روز، برای نخستین بار تولید پاستیل و گرانولی این محصول گازی با استانداردهای بین‌المللی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، با بهره برداری مجدد از کارخانه تولید گوگرد دانه‌بندی شده پالایشگاه گاز ایلام، ظرفیت تولید این محصول گازی روزانه 600 تن افزایش یافت.

از این رو پس از چهار سال كارخانه دانه‌بندي تولید گوگرد پالايشگاه گاز ايلام بار دیگر در مدار بهره بردایر قرار گرفت تا این محصولات گازی به جای سوختن در مشعل‌های گاز، دانه بندی و در بازارهای داخلی و خارجی عرضه شود.

کارخانه تولید گوگرد پالایشگاه ایلام به عنوان بزرگترین واحد تولید این محصول گازی در غرب ایران، از ظرفیت تولید انواع پاستيل‌ و گرانول‌هاي گوگردي و گوگرد بنتونيتي به عنوان نسل جدید گوگرد برخوردار بوده که تولید ازمایشی این محصول از هفته جاری آغاز شده است.

در حال حاضر فاز اول این کارخانه راه اندازی شده است و پیش بینی می شود فاز دوم این کارخانه تولید گوگرد تا دی ماه سالجاری به بهره برداری برسد.

به گزارش مهر، جداسازی گوگرد از ترکیب فرآورده های نفتی و گاز یکی از سیاست‌های وزارت نفت در برنامه پنجم بوده و بر این اساس ظرفیت تولید این محصول گازی در پالایشگاه‌ها در حال افزایش است.

همزمان با افزایش ظرفیت تولید گوگرد، قرار است نخستین پارک گوگرد ایران در حاشیه پالایشگاه گاز شهید هاشمی نژاد در شمالشرق ایران ساخته شود. مطالعات مقدماتی اولیه در شرکت ملی صنایع پتروشیمی نشان می دهد در این پارک گوگرد امکان راه اندازی خطوطی به منظور تولید و استحصال پوشش گوگردی، گوگرد بنتونیتی، اسید سولفوریک، اسید فسفریک، سولفات فسفات تریپل، دی آمونیوم فسفات، سدیم تری پلی فسفات وجود دارد.

در شرایط فعلی کشورهایی همچون هند، چین، پاکستان، برخی از کشورهای حاشیه خلیج فارس، شمال آفریقا و اردن از مهمترین مشتریان گوگرد صادراتی ایران هستند.