تمرینات تیم ملی بسکتبال برای حضور در مسابقات قهرمانی جهانی بعد از پایان فصل جاری رقابت‌های لیگ برتر و از خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اولین گام در راه آماده‌سازی تیم ملی بسکتبال برای حضور در پیکارهای جهانی اسپانیا مشخص شدن وضعیت قرارداد سرمربی این تیم بود. کاری که چهارشنبه گذشته طی نشست مشترک با حضور محمود مشحون و مهمد بچیروویچ انجام شد و بر اساس آن قرارداد این سرمربی اسلوونیانیی برای یک سال دیگر تمدید شد.

بر این اساس تیم ملی بسکتبال با بچیروویچ قهرمان آسیا شد و صاحب سهمیه جهانی، با همین مربی در مسابقات جهانی هم شرکت می‌کند.

قرار است بچیروویچ تا پیش از ترک دوباره ایران برنامه‌های خود را برای آماده‌سازی تیم ملی جهت شرکت در پیکارهای جهانی نهایی کند اما آنچه مسلم است اینکه تمرینات تیم ملی از خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد.

محمدرضا مشحون، مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال در این رابطه به خبرنگار مهر گفت: لیگ برتر اردیبهشت‌ماه 93 تمام می‌شود. طبیعی است که تا آن زمان بازیکنان درگیر مسابقات هستند. پس از اتمام لیگ هم حداقل باید سه هفته به بازیکنان استراحت دهیم. بر این اساس استارت اردوی جهانی تیم ملی از خردادماه سال آینده زده می‌شود.

وی تاکید کرد که قرار بود در صورت امکان در فاصله میان دو نیم فصل اردویی برای تیم ملی برگزار کنیم اما این کار برای تیم جوانان که مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد، اجرا خواهد شد.