مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با اشاره به قطعی شدن ادامه همکاری با مهمد بچیروویچ گفت: البته طبق قرارداد اصلی و چهار ساله‌ای که با این مربی داریم اگر شرایط ادامه کار به هر دلیلی مهیا نمی‌شد، می‌توانستیم قرارداد را بدون اینکه متحمل جریمه و شکایتی شویم، فسخ کنیم اما مهم اینجا بود که بچیروویچ خودش هم می‌خواست در ایران بماند چون می‌خواهد در بسکتبال ما شگفتی‌ساز شود.

محمدرضا مشحون در گفتگو با خبرنگار مهر با تاکید بر اینکه ادامه همکاری فدراسیون بسکتبال با مهمد بچیروویچ پیش از این و قبل از اینکه قرارداد این مربی تمدید شود نیز قطعی بود، اظهارداشت: طبق قرارداد چهار ساله‌ای که سال گذشته با بچیروویچ منعقد کردیم، باید امسال برای تمدید این قرارداد دوباره پای میز مذاکره می‌نشستیم و تصمیم‌گیری‌های جدیدی انجام می‌دادیم اما بدون در نظر گرفتن این موارد، قصد و نیت فدراسیون حفظ این مربی بود.

وی با یادآوری اینکه بچیروویچ در مسابقات جهانی 2010 ترکیه به عنوان سرمربی تیم ملی کشورش حضور داشت، تصریح کرد: برای ما که مسابقات جهانی را در پیش داریم، این امتیاز بزرگی است علاوه بر این بچیروویچ شناخت خوبی از بازیکنان ایران دارد و بر اساس این شناخت کامل می‌تواند برنامه ریزی مناسبی برای چگونگی آماده‌سازی آنها داشته باشد. بازیکنان ایران هم شناخت متقابل از این مربی دارند و به نظر می‌رسد کار با او برای‌شان راحت است.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال تاکید کرد: با این اوصاف حفظ بچیروویچ از نظر ما قعطی بود اما به هر حال باید مذاکرات لازم برای تمدید قرارداد انجام می‌شد. هر چند که می‌توانستیم به راحتی و بدون هیچ مشکلی قرارداد وی را فسخ کنیم. در واقع در قرارداد اصلی که سال گذشته میان فدراسیون بسکتبال و بچیروویچ منعقد شد، دست‌مان را برای فسخ آن در پایان هر دوره یک ساله باز گذاشتیم بدون اینکه به خاطر این کار متحمل جریمه و شکایتی شویم.

مشحون ادامه داد: البته این شرایط شامل حال بچیروویچ هم می‍‌شد اما مهم اینجا بود که تمایل برای ادامه همکاری دوطرفه بود. بچیروویچ دلش می‌خواست همکاری با فدراسیون بسکتبال به عنوان سرمربی تیم ملی را ادامه دهد چون او می‌خواهد در ایران شگفتی‌ساز شود.

"با نهایی شدن وضعیت قرارداد بچیروویچ، برنامه‌های آماده سازی تیم ملی از چه زمان آغاز می‌شود. آیا در میان دو نیم فصل لیگ برتر اردویی خواهیم داشت"؟، وی در پاسخ به این پرسش گفت: تمرینات تیم ملی از خردادماه سال آینده آغاز خواهد شد. لیگ برتر اردیبهشت‌ماه 93 تمام می‌شود. طبیعی است که تا آن زمان بازیکنان درگیر مسابقات هستند. پس از اتمام لیگ هم حداقل باید سه هفته به بازیکنان استراحت دهیم. بر این اساس استارت اردوی جهانی تیم ملی از خردادماه سال آینده زده می‌شود. البته  قرار بود در صورت امکان در فاصله میان دو نیم فصل اردویی برای تیم ملی برگزار کنیم اما این کار برای تیم جوانان که مسابقات قهرمانی آسیا را در پیش دارد، اجرا خواهد شد.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال در مورد نتیجه مذاکرات این سازمان با کشورهای اروپایی در جهت مهیا شدن اردوی تدارکاتی برون مرزی هم توضیح داد و اظهارداشت: همچنان در ارتباط با کشورهای اروپایی و به دنبال مهیا کردن شرایط حضور در تورنمنت‌های بزرگ هستیم اما هنوز به هیچ نتیجه قطعی نرسیده‌ایم. البته هنوز فرصت داریم اما به هر حال باید طی یکی دو ماه آینده از مذاکرات‌مان نتیجه بگیریم.

وی به این پرسش که "آیا برای برگزاری اردوی تدارکاتی یا حضور در تورنمنت‌های بین‌المللی روی کشورهای آسیایی هم نظر دارید و مذاکره‌ای با آنها داشته‌اید"؟، اینگونه پاسخ داد: دنبال حریف تدارکاتی هستیم اما نه در آسیا؛ مشخص است که دیدار با کشورهای آسیایی با پیروزی ما همراه خواهد بود. اینگونه دیدارهای سودی به حال ما ندارد. در واقع برای ایران که قهرمان بسکتبال آسیاست دیدار با آسیایی‌ها یعنی از دست دادن وقت و انرژی و در کل هیچ. ما دنبال بازی با بهترین‌های جهان هستیم.

مشحون گفت که طی امروز و فردا نشست دوباره‌ای با بچیروویچ خواهد داشت تا در برنامه‌های آماده‌سازی تیم ملی هماهنگی لازم و نهایی با یکدیگر را انجام دهند.

مدیر سازمان تیم‌های ملی بسکتبال با بیان اینکه بچیروویچ طی این هفته ایران را ترک می‌کند، اظهارداشت: البته باید کار شناسایی بازیکنان را از همین حالا که لیگ در جریان است، آغاز کنیم. خود من شناسایی بازیکنان را آغاز کرده‌ام چون باید برای مسابقات جهانی بهترین‌ها را در تیم ملی داشته باشیم. درست است که بازیکنانی نظیر نیکخواه بهرامی، حدادی، آفاق و کامرانی از بهترین‌های ما هستند اما اگر لیگ برتر پدیده‌ای داشته باشد از او برای تیم ملی دعوت خواهد شد.