رشت – خبرگزاری مهر: مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر ( عج) نیروی دریایی رشت بیماری دیابت را شایع ترین عامل کوری و پیوند کلیه در دنیا عنوان کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل عرب ظهر شنبه به مناسبت روز جهانی دیابت در رشت افزود: در دنیا 380 میلیون نفر مبتلا به بیماری دیابت هستند که این تعداد تا سال 2030 به 700 میلیون نفر خواهد رسید.

وی اظهارداشت: در ایران نیز هفت میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند که  هرساله 9 هزار میلیارد ریال بار مالی بر دولت تحمیل می کند.

مدیر عامل بیمارستان فوق تخصصی ولی عصر (عج) نیروی دریایی  رشت گفت: سالانه یک میلیون نفر در دنیا به دلیل داشتن بیماری دیابت قطع عضو می شوند همچنین از هر نفر آدم بالای 30 سال یا دیابت دارند و یا در معرض آن هستند.

وی افزود: هم اکنون 150 متخصص در بیمارستان ولی عصر (عج) نیروی دریایی در خدمت مردم هستند علاوه بر این اگر بیماران دیابتی از سوی انجمن معرفی شوند از تسهیلات این بیمارستان نیز برخوردار می شوند.

عرب اشاره کرد: دستگاه لیزر برای بهبود زخم پای بیماران دیابتی باید شبانه روزی در خدمت بیماران باشد و بیماران دیابتی که دارای زخم پا هستند می توانند به بیمارستان ولی عصر ( عج) مراجعه کنند.

وی اذعان داشت:امید است بتوانیم مکانی را در اختیار انجمن دیابت قرار دهیم تا مکان ثابتی داشته باشد و فارغ از گرانی هزینه ها و جابجایی ،گروه پیشگیری و درمان در کنار یکدیگر فعالیت کنند.

مدیر بیمارستان ولی عصر ( عج) رشت با تبریک به مناسبت فرا رسیدن  هفتم آذر روز نیروی دریایی متذکر شد:نیروی دریایی متعلق به همه مردم است و کار آن فقط جنگیدن نیست.

گیلان طلایه دار ارائه خدمات به بیماران دیابتی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز در این مراسم  با بیان اینکه سخنان زیبای دانشمندان و اندیشمندان در خصوص سلامت منشا در آموزه های دینی دارند، گفت: علل و عوامل مادی و معنوی در بروز بیماری ها موثر هستند.

علی اسماعیل پور افزود: با تغییر سبک زندگی و مدیریت آن و توجه به آموزه های دینی اسلام می توان درصد بیماری ها را کاهش داد.

وی همچنین به سخنان رئیس جمهور در بحث اعتدال اشاره کرد و اظهارداشت:بحث اعتدال در سخنان رئیس جمهور برگرفته از آموزه های دینی است زیرا افراط و تفریط در زندگی انسان ایجاد مشکل می کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تصریح کرد: ورزش نیز در سلامتی انسان نقش مثبت و موثری دارد که در آموزه ها و تعالیم دینی به آن اشاره شده است و رهبر معظم انقلاب نیز به تحصیل، تهذیب نفس و ورزش در زندگی تاکید کرده اند.

وی در ادامه شهرنشینی و عدم تحرک را عامل بروز مشکلات و بیماری ها عنوان کرد و یادآورشد:گیلان همواره طلایه دار ارائه خدمات به بیماران دیابتی بوده است.