زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل امور نهاد کتابخانه های استان زنجان گفت: 11 ایستگاه مطالعه برای ترغیب و ترویج فرهنگ مطالعه در این استان ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد ربیع احمدخانی ظهر شنبه در آیین تجلیل از خادمان کتاب استان افزود: 400  هزار جلد کتاب در ایستگاههای مطالعه و پیک مهر این استان موجود و در سترس علاقه مندان است.

وی ادامه داد: سه هزار و 934 مسابقه کتابخوانی در این استان برگزار شده که از این تعداد سه هزارو 10 مورد آن لاین و 924 مورد دیگر آن به صورت مکتوب بوده است.

ربیع احمدخانی افزود: برگزاری مسابقه های آن لاین و مکتوب کتاب و کتابخوانی از اقدامات مهم این نهاد در توسعه فرهنگ کتاب و کتابخوانی است.

مدیرکل امور نهاد کتابخانه های استان زنجان افزود: بر اساس نظر سنجی های انجام شده طرح ایستگاه مطالعه و پیک مهر با استقبال علاقه مندان مواجه شده که حمایت های ویژه از آنان آثار مفیدی به همراه دارد.

احمدخانی افزود: افتتاح 20 کتابخانه عمومی و روستایی از اولویت های مهم این نهاد است که تاکنون پنج باب آن در شهرهای مختلف این استان با اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال تجهیز و افتتاح شده است.

وی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده و چشم انداز افق 1404 باید 35 درصد جمعیت این استان عضو کتابخانه های عمومی این استان شوند که تحقق آن چشم انداز روشنی را در این بخش ترسیم می کند.