رئیس جمهور با تاکید بر اینکه صنعت نفت با مدیریت صحیح جهش توسعه ای را تجربه می کند از راه اندازی بخشی از طرح توسعه فاز 12 به عنوان بزرگترین فاز در دست اجرای پارس جنوبی در سال جاری خبر داد و اعلام کرد: دولت فضا برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی را ایجاد کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر حسن روحانی رئیس جمهور بعدازظهر امروز از طرح توسعه 5 فاز قدیمی 12، 15 تا 18 پارس جنوبی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس بازدید کرد.

رئیس جمهور در نشست مشترک با پیمانکاران و فعالان صنایع نفت و گاز ایران در عسلویه با زرخیز توصیف کردن منطقه عسلویه گفت: امروز ما در شرایطی قرار داریم که با اقدامات سیاسی و بین‌المللی انجام شده از سوی دولت فضا برای انجام فعالیت‌های اقتصادی در کشور بیشتر شده است.

رئیس کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به تلاش‌ها و مدیریت خوب وزیر نفت و دیگر مسئولان در صنعت نفت، اظهار داشت: به واسطه این مدیریت، نه تنها یک پیشرفت، بلکه جهشی در بخش‌های مختلف صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور حاصل شود.

روحانی با اشاره به بازدید هوایی از منطقه پارس جنوبی و توضیحاتی که مسئولان در بخش‌های مختلف بازدید ارائه کردند، تصریح کرد: تمام این گزارش‌ها نشان می‌دهد که امروز همگی آستین‌ها را بالا زده و آماده برعهده گرفتن بار مسئولیتی سنگین در جهت رشد و توسعه کشور هستند.

وی بخش گاز و پتروشیمی را از جمله بخش‌های مهم برای توسعه کشور برشمرد و افزود: هر ایرانی غیرتمند خواستار این است که این منطقه که میدانی مشترک محسوب می شود، برای تحول و پیشرفت سریع از توجه بیشتری نسبت به دیگر نقاط کشور برخوردار باشد.

روحانی با تاکید براینکه در بسیاری از بخش‌ها، دولت تنها باید تسهیلات ارائه کرده و بخش غیردولتی پا به صحنه بگذارد و موجب تحول و پیشرفت شود، گفت: با این همه دولت آماده است تا با همه امکانات خود به منظور پیشرفت پروژه ها به این بخش کمک کند.

رئیس ‌جمهور با بیان اینکه امیدوارم امسال حداقل شاهد افتتاح بخش‌هایی از فاز ۱۲ پارس جنوبی باشیم، تاکید کرد: با تلاش و همت متخصصان، شاهد تحول در این منطقه بوده و بتوانیم دل مردم را شاد کنیم.

در این جلسه، علی اکبر شعبانپور مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس و عباس شعری مقدم مدیرعامل شرکت صنایع پتروشیمی در خصوص پیشرفت‌ها و فعالیت‌های انجام گرفته در صنایع گاز و پتروشیمی عسلویه توضیحاتی ارائه کردند.