رشت - خبرگزاری مهر: مدیرکل اوقاف و امورخیریه گیلان بر لزوم شناخت و تبیین اهداف نهضت جنگل و شخصیت میرزاکوچک خان در جامعه تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ولی عادلی صبح  امروز در حاشیه برگزاری کنگره شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در رشت به خبرنگاران بر ضرورت تبیین شخصیت این بزرگمرد تاریخ گیلان تاکید کرد.      

وی اظهار داشت: نهضت جنگل يکي از پرافتخارترين حرکت هايي بود که در تاريخ معاصر ايران براي مقابله با مسندنشينان مستبد حکومت مرکزي و مبارزه با سيادت طلبان مستکبر خارجي و اقامه عدل، در ادامه نهضت عدالت طلبانه و عدالتجوي مشروطيت ايران برپا شد.

مدیرکل اوقاف گیلان همچنین در بیان شخصیت میرزا کوچک گفت: رهبر اين نهضت ميرزا کوچک خان جنگلي بود، مردي بود که به دنبال بيگانه ستيزي بود و آزاديخواهي و ميهن دوستي ميرزا کوچک، هميشه در تاريخ این آب و خاک ماندگار است.

وی همچنین بر لزوم مطالعه و شناخت بیشتر در مورد شخصیت میرزا کوچک خان تاکید کرد و افزود: ميرزا در تمام دوران زندگيش، هميشه به رسم يک انقلابي زندگی کرد، زندگي وي از شروع جنبش و نهضتش در گيلان نيز با روحيات و آزادگي و آزاديخواهي و عدالتجويي و روح حماسي عجين شده بود پس باید کوشش کرد تا زندگي، شخصيت و انديشه ها و تفکرات ميرزا کوچک خان جنگلي مورد بررسي بیشتر قرار گيرد.

عادلی تاکید کرد: ابعاد شخصیتی این اسوه غیرت و ایمان روز به روز باید به تمامی ایرانی ها نشان داده شود زیرا شناخت نهضت جنگل بدون شناخت رهبر اين نهضت ناقص خواهد بود.