مشهد - خبرگزاری مهر: کارشناس کارگروه عفاف تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه عفاف ورزی مردان راهکاری برای حفظ عفاف در زنان است تاکید کرد: عفاف اختصاص به بانوان ندارد.

حجت الاسلام فرید محمدی مقدم در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: شکی نیست پاکدامنی برای زنان ضروری است اما حفظ این عفاف راهکاری برای زنان و مردان دارد.

وی ادامه داد: آموزش مهم ترین روش برای آگاهی بخشی به بانوان در این زمینه است اما در برخی روایات اسلامی به عفاف ورزی مردان به عنوان راهکاری برای عفیف شدن زنان در جامعه اشاره شده است.

کارشناس کارگروه ترویج عفاف تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به روایت "یا مُوسی عِفّ یَعِفُّ اَهلُکَ "بیان کرد: خداوند به پیامبر خود حضرت موسی می فرماید که ای موسی عفاف بورز پس خانواده ات هم عفاف می ورزد.

حجت الاسلام محمدی مقدم همچنین به روایتی دیگر دراین زمینه استناد و افزود: رسول خدا (صلی­ الله علیه­ و آله) در روایتی می­ فرماید: با فلان خاندان ازدواج کنید زیرا مردان آن خاندان عفاف ورزیده­ اند در نتیجه زنانشان عفیف شده ا ند. " تَزَوَّجُوا اِلَی آلِ فِلانٍ فَإنَّهُم عَفَّوا فَعَفَّت نِساؤُهُم"

وی روایتی دیگر را یادآوری کرد و گفت: ابتدا مردان قوم لوط گمراه شدند و سپس زنان با پیروی از مردان آلوده شدند.

کارشناس کارگروه ترویج عفاف تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تاکید کرد: عفاف­ ورزی مردان در افزایش عفاف­ ورزی زنان و سالم­ سازی خانواده و جامعه نقش مهمی دارد.

وی با تاکید براینکه باید بر آموزش عفاف ورزی به مردان و فرهنگ سازی در این زمینه سرمایه گذاری کرد  ادامه داد: اگر مردان بار مسئولیت عفاف را به دوش بگیرند دیگر شاهد گسستن پیوندخانواده نخواهیم بود و خانواده  نیز به رعایت آداب و دستورات پاکدامنی ملزم می شود.

کارشناس کارگروه ترویج عفاف تبلیغات اسلامی خراسان رضوی تصریح کرد: عفاف اختصاص به بانوان ندارد.