گناباد - خبرگزاري مهر: رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: دانشگاه ها به عنوان الگو در سطح جامعه مطرح هستند و لزوم گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به خصوص در فضای دانشجویی مورد تاكيد است.

به گزارش خبرنگار مهر، دكتر رضا احمدي صبح سه شنبه در جلسه ستاد حجاب و عفاف دانشگاه علوم پزشکی گناباد كه در سالن اجلاس حوزه ریاست اين دانشگاه برگزار شد  بر  لزوم گسترش فرهنگ حجاب و عفاف به خصوص در فضای دانشجویی تاکید کرد و افزود: فلسفه وجودی واقعه عاشورا، ضرورت امر به معروف و نهی از منکر در جامعه است  که باید در دانشگاه ها هم مورد توجه قرار بگیرد.

احمدي تصریح کرد: باید با برنامه ریزی مناسب و انجام فعالیت های فرهنگی از بروز ناهنجاری های اجتماعی از جمله بی حجابی و بی عفافی در سطح دانشگاه جلوگیری کرد.

امام جمعه گناباد نيز در ادامه گفت: دانشگاه ها نقش مهمي در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف دارند.

حجت الاسلام حسن صادقي نسب ادامه داد: با انجام کارهای فرهنگی بویژه ترویج عفاف و حجاب در سطح دانشگاه ها بايد به مقابله با هجمه های شیطانی آنها پرداخت.

وي افزود: بی هویت کردن جوانان و بی تفاوت کردن آنها به مسائل عقیدتی و فرهنگی کشور در اولویت کار دشمنان است.

صادقی نسب با بیان اینکه گناه آشکار، فضا را خراب می کند و به دیگران جرأت بر گناه می دهد گفت: بی حجابی از جمله گناهان آشکاری است که به یکی از نمادهای مخالفت مدنی نیز تبدیل شده است.

وی افزود: بی حجابی و بی عفافی تاثیرات سوئی بر خود فرد و همچنین سایر افراد جامعه دارد.

وی با اشاره به رشد شدید آمار طلاق در جامعه گفت: ماهواره، بیکاری و تهییج غریزه بر اثر افزایش بی حجابی و بی عفافی در جامعه موجب بروز مشکلات و ناهنجاری ها در جامعه و متزلزل شدن کانون خانواده ها شده است.

در ادامه این جلسه، آئین نامه پوشش و اخلاق حرفه ای وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ارائه شد.

برگزاری دوره کد دار با موضوع عفاف و حجاب توسط معاونت توسعه مدیریت و منابع، ارائه آئین نامه پوشش و اخلاق حرفه ای وزارت توسط شورای انضباطی و معاونت آموزشی بصورت پایلوت در برخی دروس نظری از مصوبات جلسه بود.

برگزاری جلسات شورای امر به معروف و نهی از منکر هر حوزه به صورت ماهانه و تسهیل در فرآیند تصویب طرح های تحقیقاتی با اولویت حجاب و عفاف از ديگر مصوبات این جلسه بود