زنجان - خبرگزاری مهر: سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور با اشاره به اینکه خیرین نقش به‌سزایی در حل بسیاری از مشکلات امروز جامعه داشته‌اند گفت: در همین راستا ورود خیرین به بحث احداث زورخانه‌ها در سطح کشور ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا طالقانی ظهر  سه شنبه در مجمع انتخابات هئیت کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان زنجان  با بیان اینکه باید "علی گویی" را با احداث زورخانه ها افزایش داد افزود: زورخانه ها به عنوان مکانی مقدس، صیقل دهنده روح افراد هستند و نقدهای غیرمنصف و تخریب یکدیگر در این ورزش پهلوانی به هیچ وجه خوب و زیبنده نیست.

وی ادامه داد: کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای دارای قدمت بسیار بالایی است و می تواند ورزشی عالم گیر باشد.

طالقانی احداث زورخانه های بیشتر در سطح کشور را امری لازم و ضروری عنوان کرد و افزود: برای هرچه بهتر شکوفاتر شدن این ورزش ملی ، میهنی و مذهبی، نیاز به جلب و جذب جوانان است.

سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور افزود: استان زنجان با توجه به جمعیت بالای یک میلیونی ، به لحاظ وجود زورخانه در مضیقه است و باید با اتخاذ تدابیر مناسب و جلب و جذب خیرین زورخانه ساز ، تعداد آنها را افزایش داد.

طالقانی از عدم توسعه مطلوب ورزش زورخانه به شدت انتقاد کرد و گفت: متاسفانه ورزش زورخانه در ایران به عنوان ورزش بومی ملی و مذهبی رشد پیدا نکرده و از جایگاه واقعی و برحق خود به دور است.

وی در ادامه با یادآوری اینکه آموزش و پرورش می‌تواند نقش ارزنده‌ای در توسعه کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای ایفا کند افزود: این ورزش، یک رشته ملی، میهنی و مذهبی است، از این رو باید همه تلاش خود را برای حفظ این ورزش که از قداست ویژه‌ای برخوردار است به کار گیریم.

طالقانی  ادامه داد:  معتقدیم آموزش و پرورش در این زمینه می‌تواند کمک‌حال فدراسیون باشد که برای تحقق این مهم، باید دانش‌آموزان را بیش از پیش با این ورزش آشنا کرده و اجازه دهیم به راحتی و بدون دغدغه در زورخانه‌ها حضور داشته باشند.

طالقانی با اشاره به اینکه همه باید برای توسعه این ورزش دست به دست هم بدهیم افزود: متأسفانه یکی از مسایلی که باعث می‌شود هیچ‌گاه نتوانیم خدمات شایسته‌ای را به ویژه در عرصه ورزش انجام دهیم، وجود اختلاف و تخریب یکدیگر مهم‌ترین عامل عقب‌افتادگی عملکرد هیئت‌های ورزشی است که باید کنار گذاشته شده و جای خود را به مودت و هم‌دلی بدهد.

وی با اشاره به اینکه ایران برای رسیدن به قله های عزت و سربلندی نیاز به کار ، تلاش ، ممارست و تحرک دارد افزود: باید برای جذب حامی مالی مناسب تلاش کرد و برای رشد و توسعه آن در سطح جامعه از جان مایه گذاشت.

 سرپرست فدراسیون کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای کشور افزود: زنجان در ورزش از پتانسیل خوب و مناسبی برخوردار است و باید فعالان در عرصه کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه ای این استان دست در دست یکدیگر داده و برای موفقیت این رشته از هیچ حمایتی دریغ نکنند.

طالقانی با تاکید براینکه اجازه نقد افراد را هرگز به خود نمی دهم افزود: اعضا مجمع کشتی پهلوانی و زورخانه ای استان زنجان با رای مجدد خود به "زین العابدین فتح الهی" به عنوان رئیس هئیت این استان ، صحه گذاشتند.

وی تاکید استاندار زنجان بر لزوم رسیدگی به برخی مسائل پیش آماده در هئیت زورخانه استان زنجان را نشان از دقت نظر و حمایت و همراهی وی از ورزش استان عنوان کرد و گفت: باید از این روند برای توسعه ورزش زورخانه استفاده شود.

در این جلسه زین العابدین فتح اللهی به عنوان تنها کاندیدای سمت ریاست هئیت با 11 رای موافق در مقابل 7 رای سفید  در سمت ریاست هئیت ورزش های زورخانه استان زنجان ابقا شد.