زنجان - خبرگزاری مهر: مدیرکل ورزش و جوانان استان زنجان گفت: مرام پهلوانی فقط محدود به گود زورخانه نیست.

به گزارش خبرنگار مهر، ایرج رحمانی  ظهر  سه شنبه در مجمع انتخابات هئیت کشتی پهلوانی و ورزش های زورخانه ای استان زنجان افزود:  اگر قرار باشد بیرون از زورخانه نتوانیم همدیگر را تحمل کنیم هیچ‌گاه نخواهیم توانست جایگاه واقعی این ورزش را درک کنیم و  ورزش پهلوانی باید خارج از گود هم رواج پیدا کند اما متاسفانه با این روند، نباید انتظار داشته باشیم که دنیا این ورزش را به نام ما بشناسد که امیدواریم با هیئت جدید این رویکرد در اولویت قرار گیرد.

وی  با اشاره به اینکه اولین بحث در ورزش باستانی، کمک به نیازمندان بوده است، گفت: مهم‌ترین موضوعی که امروز باید به آن بپردازیم این است که چرا با وجود سابقه طولانی، این ورزش هنوز نتوانسته جایگاه واقعی خود را در بین خانواده‌ها پیدا کند و این بدان معنی است .

رحمانی افزود: به رغم اینکه خانواده‌ها به این ورزش عشق می‌ورزند اما استقبال چندانی از آن به عمل نمی‌آورند که این موضوع را می‌توان به عینه از تعداد ورزشکارانی که در این زمینه فعالیت می‌کنند، مشاهده کرد.

 رئیس  هیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان زنجان با بیان اینکه ورزش باستانی با مذهب ما عجین شده است، افزود: گذشتگان ما برای ورزش باستانی زحمات زیادی کشیده و اینک این ورزش را به دست ما داده‌اند.

زین‌العابدین فتح‌اللهی افزود: در طول چهار سال گذشته اقداماتی برای احیای این ورزش در استان صورت گرفته است که در این راستا می‌توان به رایزنی برای احداث زورخانه در استان اشاره کرد.

وی ادامه داد: همه فعالیت ها و تلاش ها باید  جهت کسب رضای خدواند سبحان باشد و با هدف خدمت به این رشته ورزشی پای به میدان گذاشتم و برای رشد و شکوفایی هرچه بیشتر و بهتر کشتی پهلوانی و زورخانه ای زنجان ، انتظار یاری فعالان در این عرصه را دارم.

فتح اللهی افزود: همه باید پای کار بیایند و همدل و همنوا برای این رشته پهلوانی و پرطرفدار وقت بگذارند و این رشته ورزشی را به شکل بهتر و مناسب تری به شهروندان و خانواده ها معرفی کنند.

وی با بیان اینکه  هیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان زنجان  از نقدهای سازنده همراه با پیشنهاد و راهکار اساسی و منطقی که در جهت رشد و شکوفایی این رشته ورزشی باشد استقبال می کند افزود: پتانسیل و ظرفیت لازم برای رشد ، توسعه و شکوفایی این رشته ورزشی فراهم است ولی نیاز به افزایش زورخانه است که مطمئنا با این کار بر تعداد ورزشکاران فعال در این عرصه نیز افزوده می شود.

رئیس  هیئت کشتی پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای استان زنجان باشاره به اینکه انتظار ما از علاقه‌مندان به این ورزش این است که هیئت استان را در اجرای برنامه‌های خود یاری دهند افزود:  در حال حاضر 500 ورزشکار سازمان‌یافته در این ورزش به فعالیت می‌پردازند که این تعداد در چهار سال گذشته 200 ورزشکار بود. همچنین رایزنی‌هایی را با مراکز آموزشی انجام داده‌ایم تا بتوانیم این ورزش را در سطح استان ارتقا دهیم.