نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد شب گذشته در سخنانی اعلام کرد که عربستان سعودی برای رهایی از القاعده تروریست ها را به سوریه اعزام کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پایگاه خبری العهد لبنان، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد شب گذشته در یک کنفرانس خبری در سازمان ملل متحد اظهار داشت: شمار زیادی از سعودی هایی که محکوم به اعدام بودند یا مدت های طولانی در زندان های عربستان به سر می بردند در ازای اعزام به سوریه و جنگ با نظام بشار اسد آزاد شدند.

وی در ادامه این پرسش را مطرح کرد که اگر مسئولان عربستان سعودی این افراد را آزاد نکرده است پس توسط چه کسی آزاد شده اند؟ جعفری افزود: اغلب این افراد وابسته به القاعده و دیگر گروه های تروریستی هستند. مقامات سعودی به این نتیجه رسیدند برای رهایی از این افراد از طریق توافقنامه های محرمانه آنها را به سوریه اعزام کنند.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد خاطرنشان کرد: افراد مسلح سعودی از طریق اردن و لبنان و بقیه تروریست ها از طریق مرزهای ترکیه وارد سوریه می شوند. وی اظهار داشت: در شرایطی که شورای امنیت اعتراف می کند جبهه النصره یک گروه تروریستی است، اما می بینیم برخی مسئولان سازمان ملل متحد آنها را مخالف می نامند.

بشار الجعفری تصریح کرد: اغلب افراد مسلح در سوریه مزدور بیگانگان و نماد جرم و جنایت هستند. وی در ادامه دولت های ترکیه، عربستان سعودی و قطر را به حمایت از افراد مسلح در سوریه متهم و اعلام کرد که حمایت مالی از این افراد توسط تمامی کشورهای حاشیه خلیج فارس صورت می گیرد.

وی اظهار داشت که کمک های کشورهایی همچون امارات، کویت و بحرین در سطح دولتی نیست و بالغ بر صدها میلیون دلار است. به عنوان مثال طبق اعلام روزنامه نیویورک تایمز، تنها یک فرد کویتی 400 میلیون دلار به افراد مسلح و گروه های تروریستی در سوریه کمک کرده است.