قزوین - خبرگزاری مهر: استاندار جدید قزوین گفت: تکمیل طرحهای نیمه تمام و استفاده از توان بخش خصوصی و نیز بهره گیری از همه ظرفیتهای موجود استان در اولویت برنامه های کاری در مسئولیت استانداری قزوین خواهد بود.

استاندار جدید قزوین صبح روز پنجشنبه در گفتگو با خبرنگار مهر و در اولین گفتگوی خبری خود پس از پذیرش مسئولیت استانداری مهمترین اولویت خود در شروع کار توجه به توسعه و پیشرفت استان با تکمیل طرحهای نیمه تمام ذکر کرد و گفت: مهمترین دغدغه ام ایجاد همدلی، هم فکری، همراهی و هم افزایی همه افراد با کلیه جریانات سیاسی، شخصیت ها و ظرفیتهای خوب استان است لذا تلاش خواهم کرد تا از همه کسانی که در داخل استان یا خارج استان هستند و قزوینی هایی که در خارج از کشورند و می توانند به توسعه استان کمک کنند استفاده شود.

وی بیان کرد: با توجه به شرایط اقتصادی کشور و مشکلات ناشی از تحریم شاید اعتبارات دولتی نتواند جوابگوی نیازها باشد به همین دلیل بهره مندی از سرمایه ها و توانمندی بخش خصوصی به طور جدی پیگیری خواهد شد تا بتوانیم مسیر توسعه را با سرعت بیشتری طی کنیم.

استاندار جدید قزوین در پاسخ به سوالی در خصوص شناسایی مشکلات استان هم یادآورشد: با توجه به اینکه مدتها مدیریت اجرایی در استان داشته و در قزوین زندگی کرده ام با بیشتر مشکلات استان آشنایی کامل دارم و به نظرم بهترین کار در این شرایط پیگیری و تکمیل پروژه های عمرانی نیمه تمام است که در دوره های گذشته آغاز شده و به پایان نرسیده و به عنوان زیرساختهای توسعه استان می تواند نقش مهمی ایفا کند.

شایسته سالاری در انتخاب مدیران لحاظ می شود

روزبه در خصوص ملاک انتخاب مدیران هم تصریح کرد: البته باید در فرصت مناسب و پس از ارزیابی ها نسبت به انتخاب مدیران استان اقدام کرد اما با توجه به پیشینه اجرایی خود با قاطعیت می گویم، شایستگی، توانمندی، لیاقت، تجربه و تخصص و دانش مهمترین ملاک برای انتخاب معاونان و فرمانداران و بخشداران خواهد بود.

وی در زمینه ارتقاء جایگاه اعتباری استان هم گفت: در شرایطی مسئولیت استانداری را می پذیرم که بودجه سال 93 هفته آینده برای تصویب تقدیم مجلس خواهد شد که عملا نمی توان در این زمینه کاری انجام داد لذا باید بخش خصوصی را که از تجربه، تخصص، مدیریت و سرمایه خوبی برخوردار است جذب کرد تا خلاء موجود را حل کند که این موضوع را با جدیت پیگیری و عملیاتی خواهیم کرد.

روزبه ضمن قدردانی از رهنمودهای نماینده ولی فقیه و امام جمعه قزوین گفت: امروز باید با همکاری تمامی نیروها و استفاده از همه ظرفیت ها با همدلی و وحدت و انسجام بتوانیم به رشد و توسعه استان کمک کنیم.

وی بیان کرد: قزوین از دیرباز مورد توجه بوده و توسعه این استان هم از اولویتهای کاری در استانداری است که باید با جدیت در این حوزه کار کرد تا به اهداف تعیین شده دست یابیم.

روزبه با اشاره به نگاه ویژه ریاست جمهور و وزیر کشور و نیز هیئت دولت به استان قزوین تصریح کرد: دکتر روحانی هم تاکید داشتند که از همه نیرو های توانمند در بخشهای مختلف بخوبی استفاده شود.

استاندار جدید قزوین یادآورشد: امروز همه باید یکدل و منسجم در استان بتوانیم دست در دست یکدیگر مشکلات و موانع استان را برطرف و به مردم خدمت کنیم.

روزبه از تمامی نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی، ائمه جمعه، نمایندگان مردم استان در مجلس خبرگان رهبری و نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در اعتماد و حمایت برای سپردن مسئولیت استانداری تشکر کرد.

روزبه همچنین از احمد عجم استاندار سابق استان هم به پاس تلاشهای صادقانه و ماندگار ایشان تشکر و قدردانی کرد.

گفتگو: محمدرضا جباری