اصفهان – خبرگزاری مهر: مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان گفت: با برچسب "برخورداری" و با وجود تمامی استعداد‌های ناب، ورزش استان اصفهان در رتبه 26 کشوری قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا محمد جواهری، بعد از ظهر پنجشنبه در مراسم معارفه رئیس انجمن بیسبال و سافتبال کشور که با حضور نمایندگان این دو رشته ورزشی در سایر استان‌ها و جمعی از خبرنگاران در هتل آسمان برگزار شد، با اشاره به اینکه اصفهان همواره بیش از توان خود برای مقوله ورزش مایه گذاشته است، اظهار داشت: برچسب ناحق "برخورداری"، سبب شده که اجحاف‌های فراوانی گریبانگیر ورزش استان اصفهان شود.

طلای اخلاق، مهم‌تر از طلای المپیک

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با بیان اینکه از تمام توان خود برای جا انداختن هر چه بیشتر سه اصل در ورزش این استان استفاده کردم، گفت: با توجه به اینکه ادعای مسلمانی داریم، "اخلاق محوری" نقش بالایی را در ورزش، به خود اختصاص داده است.

وی بیان داشت: صفت پهلوانی از قهرمانی زیبنده‌تر است و قهرمان بدون اخلاق، هیچ چیزی ندارد.

جواهری با تاکید بر اینکه "قانون مداری"، دومین اصلی است که همواره در نظر داشته‌ام، گفت: با اینکه از اجرای قانون همواره ضربه خورده‌ام، اما به طور حتم، هیچ شخصی را به دلیل اجرای قوانین محاکه نمی‌کنند.

وی "برنامه‌ محوری" را نیز از دیگر دست‌آوردهای ورزش اصفهان برشمرد و گفت: بدون این امر، بیراهه، مقصد نهایی ورزش دیار نصف جهان است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان با تصریح بر اینکه این استان نخستین استان در سطح کشور برای اجرای طرح آمایش سرزمینی است، بیان داشت: عدالت‌گرایی، از جمله ویژگی‌های شاخص سند آمایش سرزمینی است.

وی ادامه داد: در یک نگاه کلی و با استفاده از طرح آمایش سرزمینی وضعیت ورزشی استان، از نظر توسعه و عقب افتادگی‌ها مشخص شده است.

جواهری با بیان اینکه رویکرد مدیریت واحد نیز در استان اصفهان تدوین شده است، اظهار داشت: با این رویکرد امکان استفاده از تمام ظرفیت‌های ورزشی استان مهیا می‌شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه با همکاری اداره آموزش و پرورش، اجرای ورزش در مهد‌های کودک آغاز شده است، افزود: با توجه به اینکه 45 درصد از جمعیت استان اصفهان را بانوان تشکیل داده و با توجه به اهمیت ایجاد عدالت، کمیته راهبردی ورزش بانوان نیز توسعه ورزش بانوان را بر عهده گرفته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان اصفهان در پایان از اصحاب رسانه خواست تا واقعیت‌های ورزشی استان اصفهان را بیشتر از گذشته مد نظر قرار دهند.

در این مراسم علیرضا ادیب ، رئیس انجمن بیسبال و سافتبال، حکم ریاست خود را از محمد علیپور ، رئیس فدراسیون انجمن های ورزشی، دریافت کرد.