بجنورد - خبرگزاري مهر: يك استاد دانشگاه خراسان شمالي خواستار ايجاد زمينه نشاط سياسي و فعاليت هاي مشروع اجتماعي در دانشگاه هاي استان شد.

اسماعیل حسین پور در گفتگو با خبرنگار مهر، با تبریک 16 آذر، روز دانشجو گفت: دانشجویان به عنوان جوانانی پرشور و آگاه تاکنون توانسته اند در عرصه های مختلف دفاع از نظام و ارزشها خوش بدرخشند و ضرورت دارد؛ مسئولین این کانون بالندگی را با ایجاد فضای نشاط و شور سیاسی جانی دوباره ببخشند تا زمینه آزاداندیشی در دانشگاه ها که از منویات رهبر معظم انقلاب است، فراهم شود.

عضو انجمن اسلامی معلمان خراسان شمالی در اين راستا برگزاری نشست های سیاسی در قالب مناظره و پرسش و پاسخ در دانشگاه ها را ضرروی خواند و تصریح کرد: باید همه سلایق سیاسی وفادار به قانون اساسی امکان حضور و ابراز نظر در دانشگاه ها را داشته باشند و نباید این مراکز خردورزی و آزاداندیشی فقط به تریبون یک جناح تبدیل شود.

حسین پور با تأکید بر حرمت نهادن به دانشجو و پاسخ به ابهامات اين قشر فرهيخته جامعه، افزود: باید دانشجویان را باور کرد و پذیرفت که وجود روحیه پرسشگری در دانشجویان نشان از درک عمیق آنها نسبت به مسائل داردو اگر روزی دانشجوی ما دغدغه مردم و جامعه را نداشته باشد آن روز، روز انحراف دانشجو و دانشگاه از مسیر ارزشهای انسانی است.

عضو شوراي اسلامي شهر شيروان روز دانشجو را نماد استعمار ستیزی دانشگاه دانست و یادآورشد: دانشجویان در روز 16آذر خشم مقدس شان را نسبت به حامیان کودتای 28 مرداد نشان دادند و سرخی خون دانشجویان شهید، سند وفاداری آنان به این ملک و میهن و نماد روشن دشمن ستیزی دانشجویان و دانشگاه است.